Open einde

Foto's die niet goed in een van de andere categorieën zijn te plaatsen.
Plaats reactie
ican-art
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Contacteer:

Open einde

Bericht Geplaatst:

Pfff.... wat vind ik dit moeilijk zeg.
Je loopt op zo'n machtig teerrein rond, en denkt overal om je heen prachtige plaatjes te zien. Dat is ook zo, maar om dat prachtige plaatje in je hoofd dan ook te vertalen naar een echt plaatje.... pure worsteling.

Bij deze heb ik de lucht rechtsboven zo ver mogelijk afgesneden, die ging anders echt een hoofdrol spelen.
De kleuren waren hier echt het aller moeilijkste. Het groen is inderdaad vaalgroen, je zou willen dat het wat harder en donkerder groen was om meer te contrasteren met de achtergrond, maar helaas.
Het rood, oranje en groen zijn alle drie doorspekt met gele tinten, dus om die te scheiden van elkaar is lastiger dan contrasterende kleuren.
Afbeelding
Camera: Canon EOS 5D Mark III | Lens: EF50mm f/1.8 STM | Sluitertijd: 1/160 | Afstand: 50 mm | Diafragma: f7.1 | ISO: 250
Bewerkt?: Ja | AI gebruikt?: Nee | Software: Adobe Photoshop
Omhoog Profiel Website Foto's
Fotosmurf
Moderator
Bezwaar bewerken: Nee
Contacteer:

Re: Open einde

Bericht Geplaatst:

Ik voel met je mee dat het niet mee valt om op zo'n plek echt mooie beelden te maken ivm omgeving en achtergrond. Er zijn mensen die dat wel kunnen die hebben er oog voor. Mij lukt het ook bijna nooit echt.

Wat betreft de foto denk ik dat je wel geslaagd bent in mooie scherpte op het onderwerp en de kleuren doen echt oud aan.
Is het een aansprekend beeld, voor mij niet maar ja je moet ergens beginnen en het begin is er.
Omhoog Profiel Website Foto's
Peter Koster
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee

Re: Open einde

Bericht Geplaatst:

Herkenbaar, die worsteling. Ideetje voor dit geval: wellicht met een groothoek dichter op je onderwerp, zodat dat groter wordt en je toch boel achtergrond houdt? Nu ja, ik roep maar wat ik zou proberen.
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Overige foto's”