Nikon D80 met 300mm en 1.4 extender
-Iso 200
-Sluitertijd 1/80
-Diafragma f/5.6

Nee, laten we het maar bij Juffrouw Mier houdenMendel schreef:Is dat een verzoek tot verandering van je nick
Ik heb er een lichte vignettering over heen gegooid om het hert wat meer uit de foto te laten springen. Het origineel was wat mat en contrastloos.Frans schreef:Kun je misschien nog aangeven waar al dat licht vandaan kwam?In je exif staat dat er niet geflitst is.
Thanks voor de tip, heb inmiddels in het origineel de kop wat donkerder gemaakt en dat staat een stuk beterdermrJanneman schreef:Ik vind hem ook wel mooi. Wel lijkt de kop wat te licht van kleur
Wij streven zo naar perfectie dat we vergeten dat imperfectie ook mooi kan zijn

Dat de zon net even weg was is hier denk ik juist een pluspunt, anders had je licht gehad op de verkeerde plaats, nu heb je een mooie egale verlichte foto die je zo heb kunnen bewerken dat toch het hert het meest verlicht is. Als je licht heb op de verkeerde plaats, is zo'n bewerking gelijk een heel stuk moeilijkerMaar de licht omstandigheden waren wat magertjes het dier stond namelijk net in de schaduw en dan zal je altijd zien dat de zon ook nog even snel achter de wolken verdwijnt

Ik wilde de zon ook niet op het dier zelf hebben, maar ik had het idee dat toen die scheen het allemaal wat lichter was maar goed na het lezen van al deze berichten was het helemaal niet noodzakelijkpipanda schreef:Dat de zon net even weg was is hier denk ik juist een pluspunt, anders had je licht gehad op de verkeerde plaats, nu heb je een mooie egale verlichte foto die je zo heb kunnen bewerken dat toch het hert het meest verlicht is. Als je licht heb op de verkeerde plaats, is zo'n bewerking gelijk een heel stuk moeilijker
Ziet er goed uit Wim, mijn vernieuwde versie was ook wat donkerder op de kop, had nog niet de tijd gehad om te plaatsen... Dank U!wim schreef:...ben tot dit resultaat gekomen...