Mooi plaatje, de kleuren zien er wel ietsje te bewerkt uit, maar desondanks weet het plaatje mijn aandacht goed vast te houden. Er is genoeg op te zien, zonder dat het plaatje druk op mij over komt.
Mooie plaat, vind de compositie wel aangenaam kijken, de masten aan de zijkant als een soort kader, de bootjes die je in het midden in de verte ziet varen. Dit maakt het tot een erg gebalanceerde compositie. Kleuren vind ik juist wel fraai zo! Enige wat mij opvalt is dat de molen links een beetje afgesneden is.
Ja, was ook het eerste wat mij opviel, het molentje links. Die had ik er wel helemaal opgezet. Eigenlijk een hele drukke opname maar met een rustieke uitstraling....
Feestweek? Het is de Strontrace. Is de race van vrachtschepen met lading van Workum naar Warmond en retour. Vroeger werd deze route gebruikt om mest naar het westen te vervoeren. Was met de molen links en een stukje sluis erbij mooier geweest maar weet niet hoeveel groothoek je hebt.
Mooi Hollands sfeertje in de opname, die ondanks de 'drukte' toch vrij rustig overkomt. Bewerking vind ik mooi, bij ietsje meer groothoek had je ook de twee masten en de molen helemaal in beeld gehad. Groet, Martin