Vanmiddag wat foto's geschoten in Meer en Bos, een oud landgoed aan de rand van Den Haag bij Loosduinen.... Geprobeerd een wat mysterieuze sfeer te krijgen...
Sfeer genoeg! Foto 1 en 4 hebben mijn voorkeur. Het kader vind ik wat erg zwart (vanwege de overgang foto-kader), bij foto 2 heb je dat goed opgelost dmv een wit kaderlijntje. Groet, Martin
Bedankt voor jullie belangstelling..... En dan te bedenken dat een eindje verderop, op ht eind van de "tunnel" zeg maar, de langste laan van Nederland loopt, met de Randstadrail en al; erg druk.... Maribex: vind het donkere kader beter bij de wat donkere randen passen, het witte lijntje wat voor mij eigenlijk om het uit te proberen...
Laatst gewijzigd door momentum60 op 24 okt 2009 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Kaders blijven moeilijk en een kwestie van smaak natuurlijk en daarom zeg ik er niets over. Het is de herkenbare stijl van Momentum De sfeer zit lekker in de foto's en m'n voorkeur gaat naar foto 4 (met het kadertje van foto 2 )
Dank je Storm; kan nog wel wat goochelen met de kaders..... Heb trouwens altijd het idee dat bij zwarte kaders de scherpte indruk groter is, maar dit terzijde.
Erg mooie platen momentum! Mooi gespeeld met de lichtval, donkere en lichtere delen! Knap werk. Kwa kader zou ik persoonlijk, net als Maribex het witte randje in alle 4 toepassen.
Echt heel mooi met het licht gespeeld. Vooral de eerste en de laatste zijn voor mij toppertjes. En als kader zou ik zelf toch ook voor de witte gaan. Julia.V
Stralen van nr 1 vind ik mooi, maar zorgen ook voor enige overstraling in je foto. Het sfeertje van 4 vind ik het meest geslaagd. De mountainbiker in de verte is daarbij nog eens een leuk detail.
Bedankt voor jullie reacties ! Henry: het was echt een hele brede zonnestraal die mi goed gelukt is om hem zo op de plaat te zetten. Vaak lukt mijdat niet. Afroman: het gebied is niet zo heel groed maar wel fotogenieke plekken. De foto's zijn rond de middag gemaakt dus met een zuidelijke zon, vrij laag waardoor hele mooie stralen door de bomen. De laatste heeft mi ook de meeste diepte en komt daardoor goed uit de verf. Foto 2 is geloof ik niet helemaal scherp maar mi door wat overstraling wel wat sprookjesachtig...
Ik zou gaan voor de poëtische lichtstralen van de eerste, maar je tweede heeft dan weer de mooiste compositie. Nummer drie doet het goed door de dieptewerking, terwijl de vierde heel groots, dynamisch aanvoelt. Ik weet het eigenlijk niet... Ik vind ze allemaal gewoon prachtig, kan er niks negatiefs over zeggen. Top