Kamer

Hier kun je je vragen en tips over opnametechniek kwijt
Plaats reactie
Rule
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Kamer

Bericht Geplaatst:

Situatieschets:
Een donkere ruimte, rondom één toon (bijv. donkergrijs), muur en plafond niet te onderscheiden van de vloer, waar één straal licht naar binnen komt alsof er een deur open staat achter de camera. Deze lichte straal tekent scherp af op de grond en hierin staat het onderwerp verlicht.
Dit is een idee voor een geboortekaartje waarin de hele kaart die donkere kamer is, (Panorama) en het verlichte onderwerp ik en mijn vriendin.

Vraag:
Hoe, waar zou ik deze setting kunnen samenstellen.
Of bij gebrek aan een ruime studio, hoe zou ik eventueel e.e.a. kunnen manipuleren. Immers, de setting is niet ingewikkeld.

Bedankt alvast voor het antwoord.
Gr.
Rule
Omhoog Profiel Foto's
Martinvh
Lid
Lid
Contacteer:

Kamer

Bericht Geplaatst:

je wilt dus een soort van low-key opname maken ?

In principe kun je dan met 1 flitslamp en een zwarte of donker grijze achtergrond al vooruit. Door de lamp in de hoek te zetten waar je je licht vandaan wilt hebben krijg je je lichtval. En door je F-getal hoog te maken (F-22 bvb ) kun je alles wat buiten het licht valt goed donker krijgen. (zeker met evt nabewerking in Ps )

Door evt een snoot op je flitslamp te plaatsen kun je je licht nog beter richten en voorkom je afval naar de zijkanten.

Door een reflector aan de andere kant vd modellen te plaatsen ( kan een echte zijn, maar ook een stuk piepschuim oid ) kun je ook die kant heel zwakjes ophalen zodat ook daar nog wat detail in zit.
Omhoog Profiel Website Foto's
Rule
Lid
Lid

Re: Kamer

Bericht Geplaatst:

Klinkt goed.
Ik hoop inderdaad een low-key plaatje te maken, die wat opgevrolijkt wordt met de tekst van het geboortekaartje.
Ik wil veel diepte hebben in de foto. Een lange streep licht tot aan het onderwerp. Moet ik jouw situatieschets dan in een groot lokaal uitvoeren of is het allemaal goed te bewerken om de illusie van diepte te wekken?
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Fototechniek”