Gisteren in Spaarnwoude geweest en zag een mooi tafereel, een Torenvalk die zijn prooi aan het opeten was. Het was een zeer interessant gezicht. Hier een paar foto’s van het gehele gebeuren. Ik lees wel wat jullie ervan vinden.
Gr Dschaef
Laatst gewijzigd door Dschaef op 28 dec 2009 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
mooie serie met #1 qua scherpte het beste en #4 qua pose (de muis denkt - dacht - daar w.s. anders over ) Misschien makkelijk als je ze de volgende keer nummert
De eerste en de vierde zijn hier voor mij de meest sprekende beelden.
Bij de eerste heb je hem met een goed zicht op zijn trotse kop, en een mooie houding. Goede scherpte en scherptediepte, met een warme kleurstelling. Scherpte op prikkeldraad, en de onscherpte op het grasland erachter zorgen voor diepte, en een spannende vlakverdeling.
Tweede vindt ik wat minder, door zijn houding en gemis zicht op zijn kop.
Derde heeft een door de bewegingsonscherpte de meeste onrust in het beeld, zeker vergeleken met de eerste.
Vierde vindt ik weer erg sterk, bijzonder beeld met de pootjes van de arme muis stekend uit zijn vervaarlijke bek.
Vijfde is op zich technisch zo goed als de eerste en de vierde, maar mist de toevoegende waarde van het slachtoffer, die deze twee opname's, met name de vierde tot een hoger plan brengen.
Gave serie, waarbij de eerste meteen mijn favoriet is. Zie alleen nog wel aardig wat ruis in de achtergrond. Ook valt de kleur groen bij deze heel anders uit dan de overige foto's niet dat dat de foto, beter of slechter maakt maar het valt wel op.
Nummertje 3 vind ik de minste uit de serie, heeft te veel last van bewegingsonscherpte!
Gotchas schreef:Gave serie, waarbij de eerste meteen mijn favoriet is. Zie alleen nog wel aardig wat ruis in de achtergrond. Ook valt de kleur groen bij deze heel anders uit dan de overige foto's niet dat dat de foto, beter of slechter maakt maar het valt wel op.
Dit komt dat bij de eerste foto even geen zon was en de foto's erna was er een zonnetje. Vandaar de kleur verschil.