Foto 1 spreekt mij het meest aan: mooie symetrie in de bomenrij waarbij het achterliggende wolkendek de boomtoppen lijkt te volgen..... bij de laatste foto vind ik het oranje over the top......beetje jammer. Zou dat wat verminderen en het gebouw iets oplichten...
Heej, 1 en 2 hebben een hele simpele compositie, maar doen het toch erg goed. Fraai hoor, mooie kleuren, lekker zonsondergangetje!
De 3e is de compositie iets te onrustig, komt denkik voornamelijk door het gebouw rechts, dat ook wat dicht op het kader staat. Zou iig een stuk van de onderkant afsnijden, zodat de oever rechts uit de onderste hoek komt.
Heb je die laatste erbij gezet nadat mijn voorgangers hebben gereageerd, ik vermoed van wel, want mijns inziens steekt deze vierde met kop en schouders boven de rest uit, en deze wordt niet door hen genoemd.
Ik mis bij de eerste drie een evenwicht in compositie, en mis een degelijk onderwerp. Derde heeft wel het onderwerp, maar komt niet zo goed uit de verf.
Die laatste is top, staat als een huis in de compositie, sfeervol in licht en kleuren, en met genoeg doortekening in de voorgrond. Is een beetje een sprookjeachtig beeld...
Mooie serie, waarin vooral de lucht opvalt door aanwezigheid. ik moet zeggen dat ik de laatste 2 net iets te druk vind. Er zitten naar mijn idee teveel grote silhouetten in de plaat die redelijk dicht op de voorgrond zitten en daardoor veel plaats innemen.
Plaatje 1 heeft een goeie symmetrische compo met lekker dramatische kleuren wat bij nr 2 toch een stuk minder uit de verf komt...de compo van nr 4 is dan weer een veel betere uitgave dan 3...mmmm....nr 1 heeft toch mijn voorkeur in zijn totaal