1#

Belichting: 1/250 sec.
Diafragma: 11.0
ISO: 200
Brandpuntsafstand: 60mm
2

2#

Belichting: 1/250 sec.
Diafragma: 9.0
ISO 200
Brandpuntsafstand: 38mm
Het statief is onderweg, hoop dat ze dan scherper worden, maar voor de rest ?
Grtn Rob

wim schreef:als je op 1:250 uit de hand geen scherpe foto kan schieten.
dan heb je het wel heel koud gehad.
verder ga ik met fotar mee.

fotar schreef:foto 1. 1 cm aan de onderzijde eraf, zodat het riet in de hoek begint
foto 2. achterzijde molen is wat dichtgelopen, volgende keer even een spotmeting op de achterzijde van de molen, dan krijg je ook hier nog structuur cq detail in.
Tevens oogt het riet mij iets te bruin
Verder zijn het 2 mooie hollandse platen.
Ohja, als je statief hebt maak dan de 2e opnieuw en maak er aan pano van met 2 of 3 andere foto's naast elkaar. Ik denk dat je dan een hele mooie plaat hebt

Nagtie schreef:ik vind de kleur niet echt mooi lijken.
Als je zegt het zijn de werkelijke kleuren, dan denk ik dat je beeldscherm niet echt goed staat ingesteld.

Nagtie schreef:wat betrefd kleur blijft het altijd een lastig verhaal. Want de kleur is niet alleen afhankelijk van de opname, maar voor het grootste gedeelte zit die in je scherm. Ik vermoed dat als je op je scherm nu een natuurlijke kleur zie, dat je scherm vrij blauw staat ingesteld. Want ik zie toch wel een erg gele foto.

Nagtie schreef:jah dan helpt het om het over te zetten op naar srgb.. mij lukt dat ook maar niet zoals ik het wil! Maar bij mij worden ze altijd wat grijzer.
Ik vind de # wel beter qua kleur.

wim schreef:adobe schift + ctrl + k en zet hem daar in srbg moet je dat ook wel instellen op je camera.{denk ik heb mijn camera daar ook op staan}