heb ik dit maal rekening gehouden met de kritiek; (maan was niet licht/fel genoeg)
Dus bij deze heb ik een nieuwe poging ondernomen.
Reacties/Tips zijn altijd welkom...

Manueel
Statief
F 8
1/320 second
ISO 320
300mm focus length
Bedankt!

Vin1 schreef:Belichting is goed. Alleen de maan lijkt onscherp?
Verder ook qua compositie goed!

Vin1 schreef:. Maar dat kan aan mijn beeldscherm liggen als anderen die de foto bekijken, dit niet zien.

sho man schreef:het ligt in ieder geval niet aan je scherm Vin1 de foto is echt onscherp
snap je instelling ook niet zo goed iso320 waarom? zou naar 100 gaan, uit hand genomen?
zoja kan ik me voor stelllen dat het lastig wordt zo.
zou je exif er ff bij zetten dan kunnen we gerichter advies geven.
groet Sieger

Vin1 schreef:Je had beter naar de ISO 100 kunnen gaat in elk geval en je tijd iets omlaag.
1/320 is niet nodig lijkt mij.

Storm schreef:Ook ik zou de iso zo laag mogelijk houden, de maan weerkaatst toch nog heel veel licht. En een beetje onderbelichten kan hier ook wel. Je kunt de foto later nog een beetje oplichten als het toch te donker blijkt. Is de foto te licht (uitgebeten) dan is er niets meer te herstellen.
Er staan meerdere manen hier op het forum.

peet schreef:Volgens mij is de foto wel scherp,maar allen teveel gecropd.![]()
Vioto schreef:ik zou je f getal naar beneden gooien. en je iso ook omlaag.
heb je, je spiegel laten opklappen voordat je de foto nam?
en heb je timer of een afstandbediening gebruikt?

Dat is met de tips die ik hier boven schreef dus voor elkaar te krijgenFreaky87 schreef:Storm schreef:Ook ik zou de iso zo laag mogelijk houden, de maan weerkaatst toch nog heel veel licht. En een beetje onderbelichten kan hier ook wel. Je kunt de foto later nog een beetje oplichten als het toch te donker blijkt. Is de foto te licht (uitgebeten) dan is er niets meer te herstellen.
Er staan meerdere manen hier op het forum.
http://www.photodrome.nl/forum/viewtopic.php?f=7&t=16601
Bij mijn vorige maan was er request de maan feller te maken. Dus daarbij deze update eigenlijk.