vond ik persoonlijk deze wel mooi geworden.
wat vinden jullie en wat heb ik nog fout gedaan.

Exposure Time = 1/60"
F Number = F3.5
ISO Speed Ratings = 400
Focal Length = 23mm

barmsijs schreef:oke ik moet er dus rekening meehouden dat ik ook goed licht in het gezicht heb.
ik kijk veel naar de foto's hier en dan vooral de foto's van vogels die vind ik prachtig van de meeste. en daar gaat dan ook mijn meeste intresse naar uit.
misschien wel ooit zal vinden.misschien dat ik daarom niks zie in wat ik nu doe. vind een beeld , of iets anders, tegen een witte achtergrond niet veel aan uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. een protret van iemand vind ik al helemaal moeilijk heb het bij de vriendin geprobeerd maar is helemaal niks.
maar goed we gaan het van de week gewoon weer proberen en veel kijken hier en hopen dat ik het snel leer allemaal.
(NOT)ik had het wel wat makkelijker verwacht allemaal maar daar was ik al gauw achter dat het dat niet was.

barmsijs schreef:ik heb vandaag de andere lens opgehaald en meteen loop ik alweer tegen een probleem aan. hij is nu moeilijk stil te houden dus er moet ook een statief gaan komen.

pdm_fotografie schreef:barmsijs schreef:ik heb vandaag de andere lens opgehaald en meteen loop ik alweer tegen een probleem aan. hij is nu moeilijk stil te houden dus er moet ook een statief gaan komen.
Je kunt ook naar tips zoeken van hoe je je camera vast kunt houden en je lichaam houd.
bv:
Voeten iets uit elkaar.
Armen, ellebogen dicht tegen je lichaam.
Iets zoeken waar je tegen aan kunt steunen.
Spanning op de nekband zetten.
Afdrukken terwijl je uitademt.
etc