Slobeend + Update

Onze gevederde vrienden
Plaats reactie
Louise.V
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw

Slobeend + Update

Bericht Geplaatst:

Weer eens naar de Amsterdamse waterleidingduinen geweest.
Het was in de ochtend heerlijk zonnig weer maar in de middag ging het zonnetje helaas vaak achter de wolken.
de Slobeend heb ik in de middag genomen met wat donkere weersomstandigheden.
De vliegende Slobeend heb ik wel een heel hoge iso gebruikt omdat deze ging vliegen en met een lagere iso lukte mij het niet om deze redelijk scherp te krijgen.
Allen uit de hand genomen.

Foto 1 De Slobeend ging hier landen

Afbeelding
Exif:f/9 ,1/500 sec , iso 800 ,-o,7 stap ,300mm.

Foto 2

Afbeelding
Exif:f/9 ,1/400 sec ,iso 800 ,-0,7 stap ,300mm.

Foto 3

Afbeelding
Exif:f/7,1 ,1/1000 sec ,iso 2000 ,-0,7 stap ,30mm.

Ben benieuwd of het wat is :unsure :)
Laatst gewijzigd door Louise.V op 21 feb 2010 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Mendel
Lid
Lid
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: Slobeend

Bericht Geplaatst:

Nette platen onder moeilijke belichtingsomstandigheden, goed een beetje onderbelicht om lichte delen van vogel er goed belicht op te krijgen.

Op eerste blik dacht ik dat de eerste wat onscherp was, maar dat is hij absoluut niet, zie het oog. Maar komt mij doch dan wat onrustig over, mischien door de grote boeggolf, en net te ver weg om hem detail te geven.

Tweede laat hem veel rustiger, en met mooier detail zien zodat we dit toch wat eigenaardige dier beter tot ons kunnen nemen.

Laatste is dan zonder twijfel voor mij de sterkste, heel goed gepanned, en de eend er goed scherp op. Met mooie bewegingsonscherpte in de vingers van zijn vleugels. Achtergond met vlakverdeling water en riet is aangenaam toneel :up

Rare snavel heeft ie :rof
Julia-V
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Bericht Geplaatst:

Jij weet ze toch weer te vangen Louise. :)
Dit prachtige soort van eend heb ik nog nooit gezien :cry .
Maar jij hebt er weer een mooie serie van te gemaakt. :up
Mag wel zeggen dat het plaatje dat er voor mij helemaal uitspringt de laatste is :up van je mooie serie. :up :up
Erg mooi Louise :good
Julia/v
korandoke
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

ga mee voor de laatste
al es geprobeerd dat riet eraf te laten ?

greets
Louise.V
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

korandoke schreef:ga mee voor de laatste
al es geprobeerd dat riet eraf te laten ?

greets

Afbeelding

Misschien zoiets,heb er gelijk een panorama van gemaakt en wat riet weggewerkt anders zou de eend aan de bovenkant te weinig ruimte krijgen :)
Bedankt voor het kijken en de tip
sho man
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Mendel schreef:Laatste is dan zonder twijfel voor mij de sterkste, heel goed gepanned, en de eend er goed scherp op. Met mooie bewegingsonscherpte in de vingers van zijn vleugels. Achtergond met vlakverdeling water en riet is aangenaam toneel :up

Rare snavel heeft ie :rof

hoe kom je er bij dat ze gepanned heeft 1/1000 en water onder de vogel geeft niet echt een bewogen beeld riet ook niet valt buiten de DOF maar pannen is het m.i. niet

groet Sieger
Mendel
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Euhmmm daar ga ik automatisch vanuit bij vliegende vogels :blush
Peter
Lid
Lid

Slobeend + Update

Bericht Geplaatst:

Mooie kleuren heeft dat beest :)

Goed vastgelegd imo :up
Gotchas
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Wat een enig eendje :D Mooie serie ziet er goed uit, laatste heeft mijn voorkeur.
En dat update ziet er nog beter uit, alle aandacht gaat hier naar 'snavelmans' :D
Peterr
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Voor mij ook de 3e. mooi moment.

Gr

Peter
doxke
Lid
Lid
Contacteer:

Slobeend + Update

Bericht Geplaatst:

Mooi louise met voor mij het vluchtshot!!
grtz
Julia-V
Lid
Lid

Re: Slobeend + Update

Bericht Geplaatst:

Louise de update is erg mooi hoor. :up
Julia-v
Mendel
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Ik dien een officieel protest in, het dient te zijn gezegd dat ik hier ten algemene vergadering duidelijk heb gebezigt, dat den riet een toeveogende waarde in het totaalbeeld van deze opname gaf. Nu enkele leden van dit forum in het openbaar hebben durven toornen aan het eenheid van beleid in het forum, moet worden geconstanteerd dat men hiertoe gezwicht is, door rücksichtslos met den zeis in het digitale arsenaal het riet te verwijderen.

Na ampel intern beraad, moet worden geconstanteerd dat hierdoor een tweespalt in ideologie is geopenbaart, die diepe wonden slaat in de eenheid des forums, welke gezien de huidige politieke situatie in ogenschouw, met argusogen moet worden aanschouwt.

Pro forma, zal dan ook officieel worden gesteld, dat ondanks een meerderheid op het openbare forum, dat slechts de versie met het riet de zegen en afstempeling des forums krijgt.

Pro jure, wordt de verminkte versie gedoogd, als zijnde een abberatie der gezonde inzichten van den rechtvaardige fotografen.
Dieder Plu
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

slopperde slop die staat er knap op :upc
Louise.V
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Mendel schreef:Ik dien een officieel protest in, het dient te zijn gezegd dat ik hier ten algemene vergadering duidelijk heb gebezigt, dat den riet een toeveogende waarde in het totaalbeeld van deze opname gaf. Nu enkele leden van dit forum in het openbaar hebben durven toornen aan het eenheid van beleid in het forum, moet worden geconstanteerd dat men hiertoe gezwicht is, door rücksichtslos met den zeis in het digitale arsenaal het riet te verwijderen.

Na ampel intern beraad, moet worden geconstanteerd dat hierdoor een tweespalt in ideologie is geopenbaart, die diepe wonden slaat in de eenheid des forums, welke gezien de huidige politieke situatie in ogenschouw, met argusogen moet worden aanschouwt.

Pro forma, zal dan ook officieel worden gesteld, dat ondanks een meerderheid op het openbare forum, dat slechts de versie met het riet de zegen en afstempeling des forums krijgt.

Pro jure, wordt de verminkte versie gedoogd, als zijnde een abberatie der gezonde inzichten van den rechtvaardige fotografen.

Bij deze moet ik even vermelden dat het riet met de grootste deskundigheid door een erkend bedrijf is uitgevoerd...dus is verandwoord bevonden door de vereniging van de natuurfrieken (fotografen) :P :P :P :rof
pipanda
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Mooie serie met als uitschieter de laatste :upc
Heel mooi gevangen :D

Mendel schreef:Ik dien een officieel protest in, het dient te zijn gezegd dat ik hier ten algemene vergadering duidelijk heb gebezigt, dat den riet een toeveogende waarde in het totaalbeeld van deze opname gaf. Nu enkele leden van dit forum in het openbaar hebben durven toornen aan het eenheid van beleid in het forum, moet worden geconstanteerd dat men hiertoe gezwicht is, door rücksichtslos met den zeis in het digitale arsenaal het riet te verwijderen.

:rof :rof :rof
Ik vind het orgineel met riet ook mooi. Maar in de update komt de eend er nu eenmaal wat groter op, waardoor het beestje zelf er nog beter uitkomt. Wat mij betreft staan de platen daardoor gelijk aan elkaar ik heb dus geen voorkeur :P
Louise.V
Lid
Lid

Slobeend + Update

Bericht Geplaatst:

Mijn dank is groot wat betreft jullie mooie reacties :)
En Mendel tijd heelt alle wonden :yes :)
Plaats reactie

Terug naar “Vogels”