Ik ben opzoek naar een aanvulling op mijn reeks 24-70 70-200 nu zou een 12-24 logischer zijn echter valt deze echt buiten mijn budget. Even doorsparen of gaan kijken naar de 17-35
Ik hoop dat iemand van jullie er ervaring mee heeft.
greetz

Niet helemaal mee eens! De Samyang is een Fish-eye lens en geen groothoek lens.Gomethevelo schreef:Als je echt heel breed wil gaan dan is een Samyang 8mm f/3.5 misschien ook het overwegen waard.
Het is wel een manuele lens maar in de praktijk werkt dit echt ontzettend gemakkelijk.
Op E-bay, bij Mike-s-photo kan je deze lens al kopen voor slechts 200 Euro, verzending inbegrepen. Voor de prijs hoef je het dus niet te laten.
En ook qua bouw- en beeldkwaliteit is die lens een aanrader.
Ik heb deze lens kunnen testen tegenover een Peleng 8mm en de Samyang kwam er als de beste lens van de twee uit.
Vroeger heb ik ook nog een Sigma 10-20 gehad maar door zijn toch redelijk grote formaat en gewicht bleef deze lens bijna constant in de kast liggen. En een lens die niet gebruikt wordt daar heb je niks aan hé.
Wanneer ik die Sigma 10-20 gebruikte dan was het bijna uitsluitend op 10mm en dan ben je eigenlijk beter af met een lichtere, vaste 8mm.