1/800 f10 bij 300mm en toch zo'n softe foto, mischien de volgende keer je objectief afstoppen ronde de 250 mm, lijkt mij dat je lens dat op de maximale zoom gewoon erg soft is.
De lens waar deze foto mee gemaakt is is de Sigma 70-300mm f/4.0-5.6 APO DG Macro. Op ten duur wil ik deze lens vervangen door de canon 70-200mm F4L iS
Dat objectief is erg soft op 300mm, heb hem zelf ook, boven de 250mm mis je de echte scherpte, hou je hem eronder, en crop je naderhand wint je veel aan scherpte.
Scherptediepte op zich is zo te zien wel goed en de kleuren ook mooi. Het geachte vliegbeest staat alleen wel wat te centraal in beeld denk ik. Grappig ook dat de kleuren in de ondergrond (bijna) allemaal terugkomen in de vlieg.
Mooi scherp op de ogen, scherptediepte beperkt, opnamestandpunt is goed, beestje wel centraal en achtergrond is ondanks de kleur en de vele steentjes toch rustig
Haha ja die vliegen heten niet voor niets vliegen. Lijkt erg op de vliegenfoto's die ik maakte met de voorzetlens. Ik deed in het begin de boel op de autostand. Nu op de P stand en schroef het diafragma lekker naar F9 waardoor je een veel grotere dof hebt. Komt je scherpte zeker ten goede. Blijft een grappige foto zo.
Eigenlijk is het op de foto een vloog want hij vliegt nu niet! Het heeft me tijd gekost om dit monster op de gevoelige plaat te krijgen. Steeds als ik hem is vizier had en klaar was voor de klik vloog die weg. Gelukkig bleef hij wel in de buurt....van mijn schoenen.
Haha tijd voor een sopje (aan je voeten dan) nou ik sla er rustig een neer en maak dan die foto. Niet tot moes rammen natuurlijk. P.s niet verder vertellen anders krijg ik te horen dat zulks niet kan...