Gisteren hebben wij de elementen getrotseerd en zijn we al erg vroeg afgereisd naar de OVP. Hoewel het maar een trieste grijze dag was, hebben we er toch erg van genoten
Naast allerlei bijzonder dieren kom je er ook gewone eenden tegen Deze eend balanceerde op 1 poot:
Groet, Ruud.
Nu 900px:
Laatst gewijzigd door ruud_ op 21 mar 2010 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Oogt een beetje soft in de scherpte, de EXIF verraad de oorzaak 1/160 bij 500mm is wat aan de krappe kant. Mooie pose, tegen een aangename achtergrond, kleuren zijn een beetje aan de fletse kant.
Zag net dat de foto 800px is, terwijl hij op 900 was afgedrukt (lang leve photobucket). Hierdoor ook wat detail kwijtgeraakt. Ik zal s ff proberen om dat te fixen
Wat sof maar vind de scherpte acceptabel. Denk zelf dat er vanuit het origineel nog veel te redden valt (zie onder) Mooie achtergond en erg leuk die houding, bijna een balletdanser.
Dit is vanuit de jpg natuurlijk en naar mijn eigen smaak al iets te ver doorgeschoten. Toch denk ik dat je een soortgelijk resultaat die wel voldoetkunt halen uit de RAW
@Dave, zelf denk ik ook wel dat er meer uit te halen is. De plaat is nu afgedrukt met de standaard instellingen van DxO. Heb alleen de witbalans verandert want het origineel was wel erg koud van kleur.
Binnenkort ff stoeien met fotoshop, eens kijken of daar een beter resultaat mee te halen is.