welke lens kan ik t beste aanschaffen voor architectuurfoto's te maken? 16mm?Tamron 10-24MM F/3.5-4.5 DI II LD SP ASPH CANON?
lens voor architectuurfotografie
hallo, ik heb een canon 400d, daar zit standaard een 18-55mm lens bij.
welke lens kan ik t beste aanschaffen voor architectuurfoto's te maken? 16mm?Tamron 10-24MM F/3.5-4.5 DI II LD SP ASPH CANON?
-
korandoke
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
- Contacteer:
te zien wat je er voor over hebt
greets
greets
bedankt voor de tips! Peter wat bedoel je met een full frame, want ik weet nog niet zoveel helaas!
- Henry
- Lid

Full frame slaat op de CCD van de camera 
Sommige camera's hebben een grotere CCD, andere een kleinere.
De full frame camera heeft een CCD met een afmeting vergelijkbaar met een negatief van een filmrolletje.
Sommige camera's hebben een grotere CCD, andere een kleinere.
De full frame camera heeft een CCD met een afmeting vergelijkbaar met een negatief van een filmrolletje.
- Peter
- Lid

- Bezwaar bewerken: Ja
Je zou dit even door kunnen lezenwieteke schreef:bedankt voor de tips! Peter wat bedoel je met een full frame, want ik weet nog niet zoveel helaas!
https://www.photofacts.nl/fotografie/ru ... camera.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
- Niels
- Lid

Dat is maar goed ookGaston schreef:Misschien is dit het beste, maar wat het kost weet ik niet.
Canon TS-E 24mm 3.5L II
Gaston
Als je aangeeft nog niet zoveel weet zou ik bovenstaande lens denk ik nog niet aanschaffen.
wederom bedankt, en inderdaad 2000 euro is veel geld, ook al is t niet duur
maar kan ik t beste een canon lens pakken of is Tamron ook goed? ik wil max 600 euro uitgeven....dat is namelijk ook al veel geld voor mij
- Henry
- Lid

Voor € 600 kun je een mooie lens aanschaffen.
Ik zou gewoon eens op het internet googlen.
Type gewoon eens de beide lenzen in en je zult ziet dat er iemand beide lenzen met elkaar heeft vergeleken
Ik zou gewoon eens op het internet googlen.
Type gewoon eens de beide lenzen in en je zult ziet dat er iemand beide lenzen met elkaar heeft vergeleken