Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe lens. Ik heb deze middag mijn Minolta 70-210 verkocht omdat ik dit bereik eigenlijk amper gebruik. Mijn DSLR wordt voornamelijk gebruikt voor het vastleggen van uitstapjes, architectuur en voertuigen (auto's motoren) en heel af en toe wat portret werk. Maargoed nou heb ik dus tijdelijk alleen mijn 18-55 Sony kit lens, waar ik overigens zeer tevreden over ben in vergelijking tot de 18-70 die eerst geleverd werd bij Sony. Toch ben ik nu opzoek naar een lens met wat meer bereik en mijn oog is gevallen op de volgende:
Sigma 18-125 DC HSM 3.8-5.6
Minolta 28-135 F4-4.5
Ik weet dat het beide lenzen zijn met een groot bereik en dat dat sowieso compromissen opleverd. Maar qua bereik lijken mij beide lenzen ideaal. Op het moment ben ik voornamelijk aan het kijken voor de Sigma, het betreft hier het verniewde HSM model welke qua kwaliteit een stuk beter zou zijn dan de oude DC variant en ik 18mm ook nog wel geregeld gebruik.
Ik heb al een aantal reviews gelezen maar kom er toch nog niet helemaal uit, beide lenzen kosten tussen de €250-300 wat op het moment voor deze student voor een lens nog wel een hoop geld is.
Kan iemand mij helpen met deze keuze OF met een eventueel ander idee komen?
Groeten
Chris