Deze had me geschikt geleken voor de maandopdracht van augustus ware het niet dat er al een zwanenfoto geplaatst was. Mij kan die wel bekoren; ben benieuwd of hij jullie ook kan smaken. Groet Frans
Dank jullie wel voor jullie commentaar Henry en Gotchas (or may I call you Wendy?). Fijn dat hij in ieder geval technisch in orde lijkt. Ben zelf vooral gecharmeerd van het mooie licht op zijn (imposante) vleugels. Groet Frans
Zwanen zijn moeilijk zeker met wat zonlicht. Deze is zeker niet slecht maar het oog is helaas niet meer zichtbaar en zou deze plaat afmaken als hij te herkennen is. Nu is er slechts een zwarte streep. Mijn eerste zwanen zagen er veel minder uit dus wel even in dat licht...
De houding van de zwaan mooi gevangen en het licht op de veren vind ik ook mooi, alleen zoals gezegd jammer dat het zwart op de kop niet wat meer doortekening heeft. Lastig met de grote contrastverschillen!
Peter en Mira jullie ook bedankt voor de reacties. Heb nog mijn best gedaan om in de krochten van de RGB, CMYK en Lab kanalen iets van doortekening in het oog te localiseren. Helaas. De doortekening in het verenkleed vond ik echter zo mooi dat ik besloten heb om de foto toch te plaatsen. Die pracht zouden jullie anders gemist hebben. Groet Frans