Ik weet niet wat er is gebeurd met de foto maar deze kijkt niet zo fijn weg en ik mis toch scherpte. De achtergrond is ook een beetje teveel aanwezig. Is het een grote crop of zo? Ik kan ook je exif gegevens niet aflezen Jammer want het had een heel mooi plaatje kunnen zijn,kleuren zijn wel oke.
Ik heb net je site bekeken en daar staan hele mooie opnamens van vogels
Kijk, bij de laatste meer contrast. Iets verscherpen. Kijken naar de helderheid. Ik denk dat je dan wel goed zit. Maar de 1e is naar mijn mening te ver doorgeschoten.
ik heb je foto even bewerkt, in ps. niveau bepalen, en iets verscherpt om je te laten zien wat de natuurlijkere kleuren zijn, zoals in veel van je foto's zit die kleurzweem en dat is best jammer, als je het niet prettig haal ik hem weer weg
nee hoor vind het juist prettig om zo ervan te leren.
Ik heb nu iig een calibratie programma besteld. Aan de andere kant zie ik het mega verschil in kleur en contrast nu ook wel dus misschien dat ik wel te snel de schuld aan de hardware geef.
En wanneer je ook nog de Exif erbij zet kun je nog meer info krijgen Origineel ziet er veel beter uit, dus het lijkt erop dat je de "mist in gaat" met het nabewerken. Mijn tip: probeer minimaal aan je foto's te sleutelen en zorg dat ze goed uit de camera komen, want dat is jouw basis.