Vogels

Onze gevederde vrienden
Plaats reactie
HanMar
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw

Vogels

Bericht Geplaatst:

Hoi, hoi,

Tijdens onze zomervakantie in Duitsland waren we eerst een paar dagen in Walsrode in Niedersachsen. Walsrode is bekend om zijn 'Weltvogelpark', het grootste vogelpark ter wereld.

Onderstaande foto's hebben wij daar gemaakt.

Foto 1: 145 mm, 1/2500, f 6.3, iso 500

Afbeelding

Foto 2: 270 mm, 1/100, f 6.3, iso 320, witbalans: zonnig

Afbeelding

Foto 3: 195 mm, 1/3200, f 7.1, iso 500

Afbeelding

Foto 4: 300 mm, 1/2500, f 6.3, iso 500

Afbeelding

Groetjes,

Mary
Omhoog Profiel Foto's
Mendel
Lid
Lid
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: Vogels

Bericht Geplaatst:

De eerste foto voelt enigzins soft in de scherpte, ondanks de zeer snelle sluitertijd.

De tweede oogt scherp, maar heeft zoals zijn voorganger een vrij krappe inkadering en weinig speling in de beeldopbouw waardoor de spanning wat ontbreekt.

De derde is al wat speelser in de compositie, heeft ruimte in zijn kijkrichting, waardoor deze plaat ademt en spanning heeft tov de voorgangers. Netjes belicht onder moeilijke omstandigheden, met harde licht en vele wit, zie gehele doortekening in zijn kuif.

Bij de derde mis ik ook de echte scherpte, en weer kijkende naar de sluitertijd vraag ik me af of dit een flinke crop is of iets dergelijks...

Voor mij hier dus de derde plaat als favoriet :D
Omhoog Profiel Website Foto's
LoKa
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Ook ik mis scherpte in de foto's en denk dan ook dat dit komt door het gekozen diafragma getal. Wat ik ook vreemd vind is de zeer snelle sluitertijd, want had je die langzamer gemaakt had je een hogere F-waarde kunnen nemen.
Maar ook een lagere iso.

Verder ga ik met Mendel mee en kies ook ik voor foto 3.

Groetjes Karin
Tony
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

ga met bovenstaande comm. mee.ook ik mis de scherpte in de foto's, inderdaad vreemd bij deze sluitertijd. ook vind ik je iso met zonnig weer aan de hoge kant :unsure
HanMar
Lid
Lid

Vogels

Bericht Geplaatst:

Hoi, hoi,

Dank voor de reacties.
Die hoge iso-waarde was een foutje van Hans. Hij had vergeten in de vogeltuin de iso op een lagere waarde te zetten. Hij fotografeert altijd in de P-stand (point and shoot).
Ik fotografeer meestal in de A-stand en soms ook in de M-stand. Maar onder deze omstandigheden met het felle zonlicht, had ik de A-stand genomen.
Bij foto 2 is mijn sluitertijd te lang ten opzichte van de 270 mm (die had minimaal 1/300 moeten zijn). Maar het was een hele klus om die kop op de foto te krijgen.
Foto 4 is inderdaad een gecropte versie van het originele exemplaar.

Groetjes,

Mary
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Vogels”