2 langs de dinkel

bij de 2de (wat ik normaal nooit doe) heb ik gekozen voor onscherpte in de achtergrond om de steen iets prominenter te laten worden, experimentje..

martijn1 schreef:vandaag was het niet tijd voor zwart/wit..![]()
allen bedankt, kleur bijgevoegd

polariteit schreef:lol bij de 2e foto kreeg ik zo'n idee van een tekenfilm, waar die steen naar beneden dondert en precies op iemand valt, wiens figuuer vervolgens in de rots is gebeiteld

De kleurenversie is niet hetzelfde uitgesneden. Maar ook dan vind ik de kleurenversie beduidend mooier. F2 kan in zowel z/w als kleur me wel bekoren. En de onscherpe achtergrond vind ik hier een pré. Zo leidt de focus inderdaad nog meer op de steen. (Volgens mij is de roadrunner er dwars doorheen gelopenmartijn1 schreef:goedemorgen op deze hete dag..![]()
de 1ste heb ik een klein poosje terug in kleur geplaatst (lonnekermeer) mocht je nieuwschierig zijn![]()
viewtopic.php?f=7&t=20595
ga helemaal mee dat een goede sterke zwart/wit dreigend moet zijn
nr2 normaal wil ik alles scherp hebben, maar zo te zien heeft de 1ste (jij) er geen moeite mee![]()
bedankt
) 

.
Gotchas schreef:Vind de eerste in kleur beter, maar is dit niet een heel andere uitsnede dan wat je in je andere topic laat zien![]()
Tweede doet het beter in zwart/wit, dan komt de nadruk mi nog meer op de steen te liggen
flipjetiel44 schreef:#1 doet mij niet zo veel, ben meer gecharmeerd van #2.
Zowel in monochrome als polychrome.
Vind dat er met het gesteente en menselijke gedaante nog wel wat meer te doen is.
Vind het trouwens een juiste keus om de achtergrond wat in de onscherpte te houden
flipje
Een heel verhaal maar het is dan ook een stuk koeler.