Na wat twijfelen (gezien het feit dat ik newbie ben op forum en met spiegelreflexcamera
) ga ik toch nog maar kijken of ik iets kan uploaden wat iets meer in de smaak valt. Vandaar poging 3 uit foto van mn vakantie. Hier een serie van 3 foto's van een Bald Eagle die vanaf een muur gaat vliegen.
Foto's zijn gemaakt op 9 augustus in ZooParc de Beauval (Loire, France) tijdens een vogelshow (vandaar rechtsonderin een balk van de zijkant van de tribune dus). Geen van de foto's is na het verkleinen bewerkt.
Exif voor alle drie de foto's:
Sluitertijd: 1/800 sec.
Brandpunt: 135 mm
ISO: ISO-800
Diafragma: F/6
Wel of geen flits: geen flits
F1

F2

F3

(Bah, snelle sluitertijd en dan toch nog beweging in de vleugels
)
Oja, tips voor eventuele bewerking zijn welkom, zaterdag krijg ik namelijk nieuwe fotoshop (Adobe Photoshop Elements 8), als die tips niet teveel moeite zijn natuurlijk
) ga ik toch nog maar kijken of ik iets kan uploaden wat iets meer in de smaak valt. Vandaar poging 3 uit foto van mn vakantie. Hier een serie van 3 foto's van een Bald Eagle die vanaf een muur gaat vliegen.Foto's zijn gemaakt op 9 augustus in ZooParc de Beauval (Loire, France) tijdens een vogelshow (vandaar rechtsonderin een balk van de zijkant van de tribune dus). Geen van de foto's is na het verkleinen bewerkt.
Exif voor alle drie de foto's:
Sluitertijd: 1/800 sec.
Brandpunt: 135 mm
ISO: ISO-800
Diafragma: F/6
Wel of geen flits: geen flits
F1

F2

F3

(Bah, snelle sluitertijd en dan toch nog beweging in de vleugels
)Oja, tips voor eventuele bewerking zijn welkom, zaterdag krijg ik namelijk nieuwe fotoshop (Adobe Photoshop Elements 8), als die tips niet teveel moeite zijn natuurlijk

ook letten of je foto recht staat al je foto's staan nu scheef , voor een mooi comp. ook altijd letten dat het onderwerp (de Vogel ) niet zo centraal staat. en die witte muur is natuurlijk niet de mooiste omgeving om de vogel vast te leggen. en neemt ook de aandacht van de vogel weg
De opspattende waterdruppeltjes zijn ook echt van meerwaarde bij deze foto! Natuurlijk is hij niet scherp. Dat klinkt misschien raar of bot als ik dat zo schrijf, maar zo is het helemaal niet bedoelt hoor.
) bewerking gedaan zodat je een idee krijgt van wat er met de foto kan. Als je dat niet wilt, haal ik hem natuurlijk weg!