Musje + update!

Onze gevederde vrienden
Plaats reactie
MaschaP
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw

Musje + update!

Bericht Geplaatst:

Hallo iedereen,

Ik ben hier net nieuw komen kijken. Vijf jaar terug heb ik gedurende twee jaar analoog gefotografeerd en nu sinds een paar dagen ben ik digitaal begonnen. Heerlijk, nu kan ik ten minste zonder geld over de balk te gooien veel dingen uitproberen.

Hier dan 1 van de eerste foto's. Alle (konstruktieve) kritiek is welkom, maar ik ben vooral op zoek naar kommentaar over de technische kant.

ISO 800, 300 mm (max), f 7.1, 1/400, geen flits (minimale nabewerking om vooral contrast en de roodbruine kleur beter uit te laten komen)
Afbeelding

Alvast bedankt!

Hier het orgineel. Hoe zouden jullie dit origineel bewerken?
Ik hoop dat het resizen (en verscherpen :)) enzo beter gelukt is dit keer. File is in ieder geval wat groter.
Afbeelding

En nogmaals bedankt. Dit helpt echt enorm!
Laatst gewijzigd door MaschaP op 19 aug 2010 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog Profiel Foto's
Tony
Lid
Lid
Contacteer:

Re: Musje

Bericht Geplaatst:

eerst even :welkom op dit leuke forum.
leuke binnenkomer :) beetje jammer dat het kopje net in de schaduw valt en daardoor zijn oogje bijna niet te zien is ;)
Omhoog Profiel Website Foto's
Ebbot
Lid
Lid
Geslacht: Man

Musje + update!

Bericht Geplaatst:

Welkom op het forum! :zwaai

Leuke foto, maar wat Tony al zei: de levels zijn niet super.
En de naverscherping is vergeten. (Vuistregel: na resizen altijd naverscherpen. :))

Je geeft nergens aan of bewerkingen op je foto een bezwaar is, dus ik heb even de vrijheid in pacht genomen en een edit gemaakt:

Afbeelding
Bewerkingen: Beetje Sharpen, 20% meer saturatie, 20% belichting minder op highlights, 20% belichting meer op shadows, 20% belichting meer op midtones, 10% belichting meer op totale belichting.

Als je dit niet leuk vindt, haal ik het weer weg.
Omhoog Profiel Foto's
MaschaP
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Bedankt voor het warme welkom!

Geen probleem wat betreft die bewerkingen door anderen. Je hebt er gelukkig bijgeschreven wat je gedaan hebt en daar leer ik echt enorm veel van (want ik snap nog niet zo veel van nabewerken :p).

Jullie hebben natuurlijk gelijk. De schaduw is te donker. Ik heb nog even naar het origineel gekeken en daar is de schaduw niet zo donker. Daar zijn de kleuren weer minder sterk, terwijl die in jouw versie, Ebbot, beter zijn. Ik ga nog eens opnieuw met de bewerking aan de slag.

Heel erg bedankt hiervoor! :upc

Als er nog andere punten zijn, laat maar horen!
Omhoog Profiel Foto's
Ebbot
Lid
Lid
Geslacht: Man

Musje + update!

Bericht Geplaatst:

Graag gedaan. :)

Het waren ook maar snelle edits en je origineel was erg klein van grootte (58kb geloof ik) dus je krijgt ook erg veel jpg-data-verlies.
Tip: probeer 900 pixels aan de langste zijde aan te houden en 200-500kb grootte.
Veel programma's laten toe de jpg-compressie te beïnvloeden en dat je ziet hoe groot het wordt, maar ik heb geen idee wat je gebruikt.
Omhoog Profiel Foto's
Wolves fotografie
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Ebbot schreef:Het waren ook maar snelle edits en je origineel was erg klein van grootte (58kb geloof ik) dus je krijgt ook erg veel jpg-data-verlies.
So true!

Je hebt al goede tips gekregen, dus mij rest verder niets dan te zeggen: :welkom en veel plezier op het forum!
Omhoog Profiel Website Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Vogels”