1.

2.

3.

duckie schreef:ISO400 1/40 is lijkt met duidelijk dat ISO 400 nodig was met f/16 en f/11 op 500mm. Stabilisatie en een goede vasthoud houding maken dat mogelijk maar IS helpt enorm. En er zit geen overbelichting ik heb zelfs geen bias gebruikt dus gewoon de lichtmeter laten bepalen. Wel heb ik of stond hij nog op spotmeting welke misschien de reflectie van de veren pakt ivm het donkere gat achter de vogel maar anders had ik alleen een silhouet gehad.
Qua kleur moet ik ook hier zeggen dat ik RAW converteer en alleen scherpte en Ev eventueel aan pas en zelf van contrast houdt door blacks toe te voegen, maar kleuren pas in niet aan en ik kies zelfs voor vibrance tov saturatie. Witbalans is gewoon AWB. Maar de soort licht die idd net zo slecht is als om 12 uur s middags alleen nu horizontaal maakt fletsheid of natuurlijk saturatie meer of minder. Ik had zelf eigenlijk ook op prettiger licht gerekend gezien de tijd maar zelfs dat mocht niet baten.
Maar dat dit volgens mij een van de moeilijkste soorten van fotografie is, dieren, dat weet ik en ik neem alle kritiek mee, want ik ben een kneus op dit fotografische gebied

duckie schreef:Nee fantastisch. Waarom dat levels en curven niet gelijk aan CS in LR zit daar baal ik ook van, maar omdat met LR vergelijkbaar te krijgen is wel weten waar en hoe
Dank.

Heel logisch, maar waarom f/16? (geen van de foto's is met f/11 gemaakt)duckie schreef:ISO400 1/40 is lijkt met duidelijk dat ISO 400 nodig was met f/16 en f/11 op 500mm. Stabilisatie en een goede vasthoud houding maken dat mogelijk maar IS helpt enorm.