ik heb een foto geplaats maar men heefd
er op gerigeerd dat mijn sensor vuil is
mijn vraag is kan dat kwaad als
die vuil is en wat is de kostprijs voor
mijn sensor schoon te maken
heefd daar iemand raad bij
de vriendelijke groetjes pierre

Grapje hoop ik.Ebbot schreef:Ik blaas meestal met een compressor.
Stof of vuil op de spiegel heeft geen effect op de foto. Wordt immers opgeklapt.Ebbot schreef:Spiegel heb ik wel eens succesvol schoongemaakt met 2 wattenstaafjes.
Is hoop ik wederom een grapje.Ebbot schreef:NOOIT zelf de sensor schoonpoetsen! Het kan je een camera kosten.

Nope, meerdere keren gedaan. Ok, op een afstandje van 60-80cm ofzo.Frans schreef:Grapje hoop ik.Ebbot schreef:Ik blaas meestal met een compressor.
Klopt, maar de scherpstelling wordt wel via de spiegel gedaan en het kijkt heel wat prettiger als je spiegel schoon is.Stof of vuil op de spiegel heeft geen effect op de foto. Wordt immers opgeklapt.Ebbot schreef:Spiegel heb ik wel eens succesvol schoongemaakt met 2 wattenstaafjes.
Hang ter van af. Ikzelf heb er geen spul voor en ook zo 1-2-3 niet zien liggen in een winkel.Is hoop ik wederom een grapje.Ebbot schreef:NOOIT zelf de sensor schoonpoetsen! Het kan je een camera kosten.

Reko schreef:Laat mijn sensor altijd schoon maken bij chipclean https://www.chipclean.nl/.
Erg goede service. Neem je lenzen ook mee als je gaat die maakt hij gratis ook even voor je schoon.