En hier de tekstloze variant:

En met een kleinere tekst:

En met een tekst tot de zijkant van de maan (maar dan lager):

maar ik heb een aversie tegen de tekst in een foto en dan ook nog zo groot
, en vaak ook weinig zin om dan de foto goed te bekijken. maar ik heb dat nu voor jou toch even gedaan 

), maar dat is natuurlijk smaak gebonden.
Ik heb voor de tekst gekozen, aangezien ik de foto anders gewoonweg te saai vond. (Diegene die net naar het fragmentje van het Oink-beest hebben geluisterd weten ook dat de blauwe maan heel saai is!
)
De maan is gefotografeerd met een fullframe camera met een 50-500mm lens (uiteraard op de 500mm stand) die ik voor deze gelegenheid even had geleend van manlief.
Het zijn geen karteltjes door verscherping, maar door het reliëf op de maan. Ik heb speciaal de RAW-file erop nagekeken, maar daar zijn ze ook al zichtbaar.

Ik denk dat dat met de mate van het reliëf te maken heeft. Links is er duidelijk meer hoogte verschil dan rechts. Wanneer het door verscherpen zou komen zou het trouwens overal zichtbaar moeten zijn, want de foto is overal dezelfde mate verscherpt.pdm_fotografie schreef:Als het om het reliëf van de maan gaat snap ik niet waarom ik het rechts wel zie aan de buitenrand, maar links niet?

Henry schreef:Tekstloze is een beetje saai
Dat vind ikzelf ook, maar omdat er toch veel reacties kwamen over de tekst, heb ik hem toch geplaatst. Jij stelde voor om de tekst kleiner te plaatsen en met een ander lettertype. Als je met een voorstel voor het lettertype komt, dan plaats ik die ook nog even.