watermolen Singraven

Van hier tot Tokio
Plaats reactie
hilda-b
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw

watermolen Singraven

Bericht Geplaatst:

de watermolen Singraven bij Denekamp,
gewoon een mooi gebied in herfstkleuren,
dat sprak mij wel aan.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

ik ben benieuwd naar de reacti's
Omhoog Profiel Foto's
Akira
Lid
Lid
Geslacht: Man
Contacteer:

watermolen Singraven

Bericht Geplaatst:

Interessante locatie!
Technisch zijn de platen goed, scherp en mooi van contrast.
1. leuke overzichtsplaat, onderwerp wel wat centraal waardoor je wat spanning inlevert, ook jammer van de witte lucht.
2. opzich een aardige opzet, ik vind alleen persoonlijk dat er te weinig van het molenrad in beeld is om prettig aanwezig te zijn, nu is het meer storend, terwijl van een iets ander standpunt het wellicht een heel mooie lead-in lijn kon vormen. De lucht had ik al bij de vorige gezegd.
3. Hier heb je te weinig groothoek gehad. Het hek ligt niet prettig in de compositie, eerder wat storend aanwezig zo deels afgesneden. Ook de bomen zijn bovenaan abrubt afgesneden. Een paar passen naar links had je wat meer met het water mee laten kijken denkik. Ik vind het licht en het contrast erg mooi in deze plaat. Wat ik eens zou proberen is een stukje van onderen afsnijden zodat je alvast een deel van de brug kwijt bent en dan de rest wegclonen.
4. mooi uitzicht over de rivier, maar het beeld is mij te druk, overal takjes, struikjes, gebouwtje op de oever, de witte lucht en 2 afgesneden stammen links en rechts aan het kader. Een iets andere positie had een groot deel van deze drukmakers uit beeld kunnen laten.

Toch een fijne reeks hoor van een erg mooie locatie, als je in de buurt woont zeker nog eens terug gaan!
Omhoog Profiel Website Foto's
AJL
Lid
Lid

Re: watermolen Singraven

Bericht Geplaatst:

F2 : is een knappe foto; ge weet waarover het gaat...en mooie herfstkleuren in beeld :up
Omhoog Profiel Foto's
bebogard
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

mooie serie, mooie kleuren. :up
Ben het wel eens met mijn voorganger. Had op sommige platen ook wat meer contrast gekund, denk ik.
Een en ander nodigt uit om nog eens een keer te gaan met in het achterhoofd datgene wat er gezegd is.
Wim
Lid
Lid

watermolen Singraven

Bericht Geplaatst:

foto 1 en 2 vind ik nette platen.
Omhoog Profiel Foto's
Mendel
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Ik kan me alleen maar aansluiten bij Akira die een mooie analyse geeft van het geheel. Mooie omgeving, zeker de moeite waard om nog eens langs te gaan en met de adviezen van Akira de platen nog sterker te maken.

Je bent goed bezig, in al je platen ben je bewust bezig met de compositie, standpunten, en dieptewerkingen.
Plaats reactie

Terug naar “Landschappen”