De HDR bewerking geeft nogal een TE effect op de lucht ( f2 en f3 ) bij F5 zie ik te veel halo om de takken heen naar mijn zin
F4 komt het meeste in de buurt van mijn smaak, Als je een beetje handig bent met software zou ik proberen de lucht apart te bewerken en deze er weer overheen te plakken
Mij smaken ze niet de bewerking heeft geen goed gedaan . foto 1 vind ik dan nog het beste daar denk de spiegeling als onderwerp willen gebruiken maar dat komt niet echt tot zijn recht.
Bedankt voor jullie reacties 3 had wat mij betreft minder gekund qua bewerking in de lucht. 5 heb ik bewust zo over de top gedaan en dacht hiermee weer eens wat anders te doen.
Totaal geen HDR hoor, doordrukken en tegenhouden In de luchten te opvallend toegepast helaas. Beeldopbouw is op allemaal goed verzorgd verder, complimenten daarvoor.
Swamp loggers??? Nooit van gehoord en heb een link gevonden via Google en kwam onderstaand link tegen. http://dsc.discovery.com/videos/swamp-l ... ggers.html Ik zie niet een verband met mijn foto's hier en misschien dat dat verduidelijkt kan worden???
En dit is geen kwestie van doordrukken en tegenhouden maar gewoon HDR en 3 kan ik mij helemaal indenken dat de lucht is mislukt.
Al is HDR niet helemaal mijn smaak vind ik dit toch een mooie serie waarbij voor mij 3 en 4 er uitspringen al zou bij 3 de lucht wat minder bewerkt mogen zijn. Allemaal fijne composities.
RbnFoto, die link naar dutchphotozone zegt mij helemaal niets al die overjarige puber prietpraat over wat nou HDR en Tonemaping zou kunnen zijn met het spelletje van wellis en nietes. Wat een gel.l allemaal daar en ben blij dat dit hier niet zo is.
Dit zijn gewoon de resultaten van 3 verschillende belichtingen en met Photomatix bewerkt in de Details Enhancer mode.
De luchten in foto 3 hadden wat minder gezet kunnen worden met de optie: Micro-smoothing.