Weekendje koud Twente

Van hier tot Tokio
Plaats reactie
Ray
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Weekendje koud Twente

Bericht Geplaatst:

Hierbij mijn 2 eerste fotos voor het forum. Sinds een week me camera in bezit.

Afbeelding

ISO 100
1/125s
f9.0

Afbeelding

ISO 100
1/60s
f9.0
Omhoog Profiel Foto's
momentum60
Lid
Lid

Re: Weekendje koud Twente

Bericht Geplaatst:

Hmm, Twente komt niet goed tot zijn/haar recht....
1 foto: oogt wat rommelig en lijkt wat lukraak genomen....: halve boom links, afgesneden hekwerk onder, grote boom in het midden....
foto 2 is een halve boom met een half gat die volgens mij best wel als onderwerp had kunnen dienen....
Mis ook schepte en enigzins wat kleur.
Nee, zijn het niet voor mij....
Omhoog Profiel Foto's
Julia-V
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw

Bericht Geplaatst:

Welkom op het forum :welkom .

1.De foto is niet helemaal recht kun je onder duidelijk bij de paaltjes zien. :)
Daarbij de boom links staat er maar half op een stap naar links en hij had er helemaal op gestaan. :)
Maar er zit wel een mooie diepte in je foto door de verschillende lagen naar achter toe. :up
Kleuren zijn ook mooi zo. :up

2.Deze boom isook lekker door de midden gezaagd.
Had deze er ook helemaal opgezet.
Ik denk dat je ook met de diepte aan het oefenen bent geweest maar dat is aardig gelukt :D .

Gr Julia-V
Omhoog Profiel Foto's
Ray
Lid
Lid

Weekendje koud Twente

Bericht Geplaatst:

Ok thanx, ik neem de tips van harte!
Omhoog Profiel Foto's
Louise.V
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw

Bericht Geplaatst:

Julia-V schreef:Welkom op het forum :welkom .

1.De foto is niet helemaal recht kun je onder duidelijk bij de paaltjes zien. :)
Daarbij de boom links staat er maar half op een stap naar links en hij had er helemaal op gestaan. :)
Maar er zit wel een mooie diepte in je foto door de verschillende lagen naar achter toe. :up
Kleuren zijn ook mooi zo. :up

2.Deze boom isook lekker door de midden gezaagd.
Had deze er ook helemaal opgezet.
Ik denk dat je ook met de diepte aan het oefenen bent geweest maar dat is aardig gelukt :D .

Gr Julia-V

Ga met Julia mee
Maar ik ben wel benieuwd naar je volgende foto's ;)
Omhoog Profiel Foto's
Akira
Lid
Lid
Contacteer:

Weekendje koud Twente

Bericht Geplaatst:

Hey Ray, winterse plaatjes, maarrrrrr

1. veel al gezegd, hij lijkt willekeurig uitgesneden, hekjes die uit het onderste kader groeien, halve bomen, het is het allemaal net niet. Probeer eens naar andere platen te kijken die je mooi vind, en kijk naar compositie. Het is het lastigste maar ook hetgeen een plaat kan maken of breken.

2. ik zie hier wel wat in, de onscherpe achtergrond en de structuur van de boom. Het zou mooier zijn als de boom daarom prominenter in beeld kwam, met duidelijk zicht op de structuren erin. Lekker scherp en een hoog contrast zijn dan erg mooi. Nu lijkt het wat te willekeurig afgesneden.
Omhoog Profiel Website Foto's
Ray
Lid
Lid

Re:

Bericht Geplaatst:

Akira schreef:Hey Ray, winterse plaatjes, maarrrrrr

2. ik zie hier wel wat in, de onscherpe achtergrond en de structuur van de boom. Het zou mooier zijn als de boom daarom prominenter in beeld kwam, met duidelijk zicht op de structuren erin. Lekker scherp en een hoog contrast zijn dan erg mooi. Nu lijkt het wat te willekeurig afgesneden.

Bedankt voor de opbouwende kritiek! :D

Even over foto 2. Je zegt dat de voorste boom meer in beeld zou moeten komen. Zeg je daarmee laat lekker de achterste boom weg.
En je geeft aan "lekker scherp en hoog contrast zijn dan erg mooi". Kun je aangeven wat ik dan moet instellen. Meer diafragma of juist een hogere iso waarde? Hoor graag van je.

Ik heb sinds gisteren een statief. Raden jullie aan om altijd te fotograferen met statief of moet daar de situatie naar zijn. Jullie merken het mischien al, ben nog een newbie op het gebied van fotograferen maar sta voor tips en trucs open. ;)
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Landschappen”