Nog eens een poging gedaan deze morgen...
tjonge, je had mooi licht ondanks dat de zon zich verschuilde! De eerste foto vind ik zelf de lucht mooi van kleur, maar wat teveel aanwezig op de foto. De 2e foto vind ik erg mooi, de uitgestrektheid en stilte worden hier prachtig benadrukt.
De lucht vind ik idd ook te veel van het goede
dat komt omdat er weinig spanning in zit kwa wolken of bewolking . Het licht is wel erg fraai hierbij en door de hoopje grond (denk dat het is) op de voorgrond te plaatsen heb je een fraaie diepte in de foto gecreëerd.
dat komt omdat er weinig spanning in zit kwa wolken of bewolking . Het licht is wel erg fraai hierbij en door de hoopje grond (denk dat het is) op de voorgrond te plaatsen heb je een fraaie diepte in de foto gecreëerd.- Mendel
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
- Contacteer:
De liggende opname oogt het aangenaamst hier, vaak onder dit soort omstandigheden doe ik in de nabewerking het landschap ietsjes ophalen.
Aangezien we naar een ijsvlakte krijgen, krijg je met een tonalcontrast daarop meer strucutuur en bite in de plaat.
Aangezien we naar een ijsvlakte krijgen, krijg je met een tonalcontrast daarop meer strucutuur en bite in de plaat.
- doxke
- Lid

- Contacteer:
Allemaal hartstikke bedankt voor de reacties en de tips!!
Gezien dit voor mij nog nieuw is,is er ook nog veel werk aan de winkel ..
Had het ook wel verwacht want landschappen is best wel moeilijk !!
GRtz
Gezien dit voor mij nog nieuw is,is er ook nog veel werk aan de winkel ..
Had het ook wel verwacht want landschappen is best wel moeilijk !!
GRtz
- Maribex
- Lid

- Contacteer:
doxke schreef:Had het ook wel verwacht want landschappen is best wel moeilijk !!
GRtz
Eindelijk erkenning!
Grapje natuurlijk, maar toch wordt over landschapsfotografie vaak wat schamper gedaan
Wat de foto's betreft sluit ik me bij de meerderheid aan: foto 2 kijkt het 'gemakkelijkst'. Nou is dat vaak zo bij landschappen, maar hoeft zeker niet voor alle gevallen op te gaan. Goed is dus dat je hiermee experimenteert.
Landschappen hoeven van mij niet 'spannend' te zijn, maar zullen toch iets moeten hebben wat om aandacht vraagt. Hier is dat vooral de voorgrond, maar er is ook heel veel lucht te zien. Best mooi van kleur, maar ook een beetje saai.
Voor deze foto zou ik geen betere tip weten te verzinnen dan misschien nog lager naar de grond toe, en nog meer aandacht voor die hoopjes grond?
De opbouw op zich is overigens weinig mis mee.
groet,
Martin

beetje contrast erbij, en mss zelfs nog wat verzadiging..