mijn eerste druppel

Foto's die niet goed in een van de andere categorieën zijn te plaatsen.
Plaats reactie
blackangel
Lid
Lid

mijn eerste druppel

Bericht Geplaatst:

ik had al veel druppels gezien en wilde deze ook eens proberen, na genoeg informatie te hadden gevonden , deze geprobeerd

alleen jammer dat ik niet beschikte over de juiste belichting en me moest behelpen met ander licht, ben ik deze druppel bekomen

Afbeelding
Omhoog Profiel Foto's
Diebe
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: mijn eerste druppel

Bericht Geplaatst:

Als iemand die zich alleen aan de druppels van douche waagt en dat ook nog zonder camera vindt ik het een nette druppel, een mooi rond bolletje op een staafje.
Naast je eigen opmerking over het licht zie ik ook dat foto net niet recht staat.
Omhoog Profiel Website Foto's
Juul_75
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw

mijn eerste druppel

Bericht Geplaatst:

Je hoeft bij druppels niet extra licht te hebben je kunt gewoon het licht aan doen bv in de keuken als je ze daar schiet en je flitser gebruiken die op je camera zit...
Voor je eerste poging is deze al een heel goed begin! Je bewerking vind ik wat minder :blush
Omhoog Profiel Foto's
blackangel
Lid
Lid

Re:

Bericht Geplaatst:

Juul_75 schreef:Je hoeft bij druppels niet extra licht te hebben je kunt gewoon het licht aan doen bv in de keuken als je ze daar schiet en je flitser gebruiken die op je camera zit...
Voor je eerste poging is deze al een heel goed begin! Je bewerking vind ik wat minder :blush

maar met de instelling die ik gebruikte ging de flits niet
camera op M
iso 200 F8
had ik gezien op youtube
hoe doe jij het?
en hoe kan de bewerking beter? ik was al blij met die druppel :-)) maar weet dat het niet echt goed zit :-)thx voor je eerlijkheid
Omhoog Profiel Foto's
Juul_75
Lid
Lid

mijn eerste druppel

Bericht Geplaatst:

Je kunt je flitster volgens mij zelf opklappen bij mijn camera wel zit links (of rechts als je de camera van de voorkan bekijkt hahaha ) voorop je camera...Je hebt je flits namelijk nodig om te bevriezen....
Als je nog een keer gaat proberen vooraf een egale achtergrond kiezen dat scheelt veel werk...en je kunt ook proberen om je camera in portret stand zetten....
Ik heb het altijd gedaan in de keuken met een glazen schaal zo hoog zetten dat hij boven de gootsteen uit komt en van voren schieten niet van bovenaf...
Gewoon van alles proberen :up
Omhoog Profiel Foto's
blackangel
Lid
Lid

Re:

Bericht Geplaatst:

Juul_75 schreef:Je kunt je flitster volgens mij zelf opklappen bij mijn camera wel zit links (of rechts als je de camera van de voorkan bekijkt hahaha ) voorop je camera...Je hebt je flits namelijk nodig om te bevriezen....
Als je nog een keer gaat proberen vooraf een egale achtergrond kiezen dat scheelt veel werk...en je kunt ook proberen om je camera in portret stand zetten....
Ik heb het altijd gedaan in de keuken met een glazen schaal zo hoog zetten dat hij boven de gootsteen uit komt en van voren schieten niet van bovenaf...
Gewoon van alles proberen :up

thx , weer wat bij geleerd
en ps ......................kheb dat knopje gevonden .......merci he
ga ik zeker eens zo proberen
en de instellingen : ?? gewoon portret stand op statief?
Omhoog Profiel Foto's
Juul_75
Lid
Lid

mijn eerste druppel

Bericht Geplaatst:

Instellingen zijn wel goed hoor ik heb meestal zelf Iso op 100 F6.3 op 90mm maar ik gebruik dan ook een macro lens van 90mm
Omhoog Profiel Foto's
DandA
Lid
Lid
Geslacht: Man
Contacteer:

mijn eerste druppel

Bericht Geplaatst:

Heel mooi scherp op de bol.. blijft ook fascinerend
Omhoog Profiel Website Foto's
Plaats reactie