fisheye landschap+update

Van hier tot Tokio
Plaats reactie
Jeftha
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

fisheye landschap+update

Bericht Geplaatst:

10,5mm,1/1000sec,f/2,8

Afbeelding

Heb de belichting wat aangepast,en voor de rest zo gelaten.Vindt hem zelf wel mooi weg kijken,veel diepte en de vertekening van de fisheye is niet storend.

Afbeelding
plaats deze er even bij voor een beeld hoe het zonder fisheye eruit ziet,Heb deze ergen in 2008 in de zomer gemaakt met een 18mm.Hij is wel in een andere hoek genomen.De eerste foto is links van de groene bomen rij genomen vooraan.
gr jeftha
Laatst gewijzigd door Jeftha op 14 jan 2011 06:54, 3 keer totaal gewijzigd.
Omhoog Profiel Foto's
Reko
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Contacteer:

Re: fisheye landschap

Bericht Geplaatst:

Ja, dat is is een fisheye landschap.

Vind de foto niet echt interessant. De lijnen zijn goed maar leiden naar niets in het beeld.
De horizon staat scheef (los van het fisheye effect) tevens is de horizon erg centraal in de compositie opgenomen, wolkendek is overbelicht, nog net een schaduw (van een boom waarschijnlijk) in de linker onderhoek van de foto.
Omhoog Profiel Website Foto's
sjinouck
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

ik volg hierboven..
duckie
Lid
Lid

fisheye landschap+update

Bericht Geplaatst:

Ik zou zo graag willen zien hoe het er 'echt' uit zag, het zijn vast niet alleen die kromme bomen op links die vertekent zijn, maar ik vind het wel steeds leuker worden een dergelijke lens.
Omhoog Profiel Foto's
Willyj
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Fisheye is leuk maar niet voor dit soort beelden.
Maar oke.......dat is natuurlijk mijn mening.
Omhoog Profiel Foto's
Jeftha
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Reko schreef:Ja, dat is is een fisheye landschap.

Vind de foto niet echt interessant. De lijnen zijn goed maar leiden naar niets in het beeld.
De horizon staat scheef (los van het fisheye effect) tevens is de horizon erg centraal in de compositie opgenomen, wolkendek is overbelicht, nog net een schaduw (van een boom waarschijnlijk) in de linker onderhoek van de foto.

bedankt voor je reactie reko,het is inderdaad niet de mooiste foto,vond het zelf er wel indrukwekend uitzien omdat ik het gebied ken.Dat vervormen blijft lastig met de fisheye blijven oefenen.
gr jeftha
Omhoog Profiel Foto's
Akira
Lid
Lid
Contacteer:

fisheye landschap+update

Bericht Geplaatst:

Contrast vind ik erg lekker, maar de scherpte lijkt niet in orde... misschien effect van de bewerking. Verder vind ik het beeld niet echt pakkend in deze compositie.
Henry
Lid
Lid

fisheye landschap+update

Bericht Geplaatst:

Landschapsfoto met strakke lijnen :up
Ook hier ben ik tevergeefs op zoek naar een element wat als onderwerp in deze landschapjes kan fungeren c.g. naar een extra element die deze landschapjes kan helpen te ondersteunen. Een landschap heeft iets nodig om interessant te zijn. Dit element kan best het landschap zelf zijn, maar dat moet ik mijn ogen dat wel ondersteund worden door bijvoorbeeld een goede compositie, kijklijnen, lichtinval, ... Dit mis ik ook weer in deze serie van je. Ik hoop dat je iets met commentaar kan.
Een fisheye geeft wel een mooi effect aan een foto.
Omhoog Profiel Foto's
Jeftha
Lid
Lid

Re:

Bericht Geplaatst:

Henry schreef:Landschapsfoto met strakke lijnen :up
Ook hier ben ik tevergeefs op zoek naar een element wat als onderwerp in deze landschapjes kan fungeren c.g. naar een extra element die deze landschapjes kan helpen te ondersteunen. Een landschap heeft iets nodig om interessant te zijn. Dit element kan best het landschap zelf zijn, maar dat moet ik mijn ogen dat wel ondersteund worden door bijvoorbeeld een goede compositie, kijklijnen, lichtinval, ... Dit mis ik ook weer in deze serie van je. Ik hoop dat je iets met commentaar kan.
Een fisheye geeft wel een mooi effect aan een foto.

bedankt voor je intresse henry,dit is zeker een goede uitleg over je kijk op mijn fotos.
Moet ook meer de vlakke stukken vermijden bos doet het wel goed.kijken,spelen met lichtval
is ook een vak apart.Maar dat moet ik in de loop van tijd hopelijk onder de knie krijgen.en ben ook zeker blij met de fisheye lens,je kan er echt creatief mee fotograferen.Je eigen beeld creeren,
nogmaals bedankt voor de reactie ;) gr jeftha
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Landschappen”