..denk ga m plaatsen en dan hoor ik t wel..
niks aan bewerkt
Groet Wendy
..denk ga m plaatsen en dan hoor ik t wel..
duckie schreef:Foto is er zo direct uit de camera goed uitgekomen. Echter vind ik de horizon wel erg in het midden en de takken rechtsvoor die buiten het scherpte gebied liggen(DOF) een beetje storend aan de bovenkant. Kleuren, scherpte en detaillering zijn ok.

)
Gotchas schreef:Voor mij zijn die takken rechts een storende factor!
Vind ook dat er te veel water en te weinig lucht in je foto zit.
Persoonlijk vind ik het luchtje ook iets uitgebeten.

wendy36 schreef:Maar wat bedoel je met uitgebeten luchtje ?:blush

Henry schreef:Ik wil aan de al gegeven reactie toevoegen dat de foto ietsje scheef lijkt te staan (ben ik Gemini lekker voor)
Met eenvoudig cropwerk, kun je denk ik de foto al snel wat meer spanning meegeven. Een voorbeeldje...
Door het croppen wordt het overbelichte deel wel meer zichtbaar.
Ik zal wel eeuwig een huis tuin en keukenfotograaf blijven, want ik vind eigenlijk de mijne nou mooier..

Gotchas schreef:wendy36 schreef:Maar wat bedoel je met uitgebeten luchtje ?:blush
De plek waar de zon door de wolken probeert te komen is nogal fel, detailloos en/of overbelicht-> uitgebeten
!! snap m!! Thanks!!

Julia-V schreef:Ik zie dat je ook deze vanmorgen hebt gemaakt.![]()
De lucht was hier ook even prachtig .
Vind de warme kleur er wel erg goed uitkomen en de scherpte is ook oke.
Probeer de zon nooit te scherp in beeld te krijgen,net naaropkomst kan hij heelmooi zijn maar dat is meestal maar een paar minuutjes en dan is hij al gauw te vel.
Sucses met je volgende plaatjes gaat je vast lukken.![]()
Gr julia-V
Ineens kwam de zon door en scheen zo mooi op het water..
)
En sommigen kunnen nog veel van hoe het er echt uitzag terug halen of aanpassen in een fotobewerkings programma.
Maar ook grootheden zijn pas grootheden geworden met heeeeeeeel veel doen. En met camera's die wij als 'stuk' zouden ervaren.