Lekker rustige foto , al zou ik persoonlijk de basaltstenen rechtonder er wat minder prominent opgezet zou hebben. Het water is wel lekker vlak geworden met de lange sluitertijd.
Vind je update wel weer wat fijner kijken dan het orgineel , maar vind hem toch sterker worden met er vanonder er nog een stukje er af als ik over de foto scroll.
Ik denk dat ik de feather selectie niet goed toepas? dat je daardoor die abrupte overgang krijgt met een halo? kan je dat achteraf nog aanpassen? Weet iemand een andere manier om de halo te fixen?
Heb op de randen van de rotsen een zachte brush toegepast waarmee ik de halo's heb weggehaald. Heb ook de belichting lichtjes aangepast. Ook nog wat licht storende lampjes aan de horizon weggewerkt.
je updates zien er prima uit, vind alleen de pano de minste, komt omdat de vuurtoren te veel in het midden staat. En inderdaad ik denk ook dat F11-F16 voldoende was geweest voor om de scherpte van voor tot achter erin te krijgen. want ik vermoed dat je bij F22 problemen krijgt met verstrooiing door de diafragma-lamellen. De juiste naam van het effect is me even ontschoten,maar ik kan het evt nog wel opzoeken.