De afstand 70-300 mm bijvoorbeeld ben ik zowel als lens als in een objectief tegengekomen. Met welke ben ik dan het beste uit, wat zijn de pro's en con's van de één ten opzichte van de andere?
Els

Niet perse glas / plastiek...de lenzen zijn wel altijd glas...bouwkwaliteit zit meer in de body van het objectief...metaal, plastiek, de vatting, zonnekap, weatherproof of niet...Onthecountof23 schreef:Aha! dus als ik jullie goed begrijp is zo'n 'toeter' die je aan je camera schroeft eigenlijk altijd een objectief, dat bestaat uit verschillende lenzen die samen een bepaald bereik mogelijk maken. Het prijs verschil zit niet in de terminologie maar in de kwaliteit van de lenzen (glas/plastic) en de constructie van het objectief?
Els

In de volksmond kan overal waar hierboven objectief is geschreven ook lens worden geschrevenjeroenk schreef:Niet perse glas / plastiek...de lenzen zijn wel altijd glas...bouwkwaliteit zit meer in de body van het objectief...metaal, plastiek, de vatting, zonnekap, weatherproof of niet...Onthecountof23 schreef:Aha! dus als ik jullie goed begrijp is zo'n 'toeter' die je aan je camera schroeft eigenlijk altijd een objectief, dat bestaat uit verschillende lenzen die samen een bepaald bereik mogelijk maken. Het prijs verschil zit niet in de terminologie maar in de kwaliteit van de lenzen (glas/plastic) en de constructie van het objectief?
Els
Kwaliteit van een objectief kent teveel gradaties om dat even zo in een post te zetten.

duckie schreef:Die gaat niet helemaal op voglens mij, want een batterij is een accu en een accu kan een batterij zijn.

Mijn ood? - ElsHenry schreef:Het verschil tussen een lens en een objectief is niet zo moeilijk. Stop jij ze maar eens in je ood, dan zie je snel genoeg wat het verschil is...

Inderdaad: ood moet zijn oogjeroenk schreef:Oog