Zondag I

Foto's die niet goed in een van de andere categorieën zijn te plaatsen.
Plaats reactie
Vlien
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw

Zondag I

Bericht Geplaatst:

Nou, eindelijk post ik ook nog ns wat :D

Ik had de (school)opdracht 30-40 foto's te maken ivm "mijn zondag" !
Echt moeilijk, vond ik.. Want ik heb te lang zitten nadenken over wat ik precies zou fotograferen, dat ik uiteindelijk maar 1 dag overhield om de foto's te maken! :S

Nu kan ik ze niet alle 37 posten, haha! Dus ik maak 2 selecties van 5!
(De eerste nu, de andere 5 post ik morgen wel, anders vergelijken jullie die misschien te veel met elkaar :P)

Mijn allergrootste probleem is eigenlijk, wat ik ook deed, ik bleef maar ruis krijgen..
Ook op een mindere ISO. Kan iemand daar misschien mee helpen? :blush

1
Afbeelding
2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding
Frans
Lid
Lid
Geslacht: Man

Re: Zondag I

Bericht Geplaatst:

De eerste en de laatste heb ik even opgeslagen en vervolgens naar de exif gekeken. ISO 1600. Is een redelijke verklaring voor ruis. Bij dit soort vragen is het net even handiger als je zelf de exif erbij vemeldt. Foto's zelf kunnen me niet heel erg lang boeien trouwens.
Grt Frans
Antoinette
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw

Bericht Geplaatst:

Ik vermoed (bij die met lagere iso) dat de foto's nog steeds onderbelicht waren. Daar komt dan de ruis vandaan. Heb je een statief? Probeer dat eens, kun je een langere sluitertijd kiezen.
GTR1000
Lid
Lid
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Antoinette schreef:Ik vermoed (bij die met lagere iso) dat de foto's nog steeds onderbelicht waren. Daar komt dan de ruis vandaan. Heb je een statief? Probeer dat eens, kun je een langere sluitertijd kiezen.

Ik denk dat hier de oplossing ligt.
Ik heb ook de EXIF van alle foto's eens bekeken en de laagste ISO was 400. Ik geloof dat je met een DSLR uit het goedkopere segment reeds bij ISO 400 al redelijk wat ruis hebt. Ik denk dus ook dat wat Antoinette zegt volledig klopt ivm een statief.

Greetz, Peter
Plaats reactie

Terug naar “Overige foto's”