Vind de herhaling en lijnen in de voorgrond van foto 1 mooi, maar toch gaat mijn oog naar de vuurtoren die er wat flauwtjes opstaat. De 2e is mooi van kleur en de compo is OK, maar ook weinig verassend
ik vind ze beide wel mooi, de eerste is duidelijk over nagedacht. Vanuit dit standpunt een fijne plaat om naar te kijken, iets meer contrast zou wel mogen. De 2de is gewoon een hele nette plaat, het licht heb je daar goed onder controle gehouden. Terwijl het volgens mij flink zonnig was.
Thnx allen voor jullie inbreng waaruit blijkt dat de een de foto's toch anders bekijk dan de ander! #1 Heb ik met 'n hoekzoeker haast vanaf de grond genomen waarbij het op en aan het strand erg winderig was. Ook was het er wat heiig wat tot uiting komt bij de vuurtoren die er gewoon niet zo scherp en duidelijk op is komen te staan. #2 Compositie bewust ter plekke zo genomen zodat er zelfs iets van de wadden zee en Vlieland op kwam te staan. Rechts de huisjes erbij genomen ter contrast me de vuurtoren. Nu ik de foto nog eens goed bekijk lijkt de vuuroren toch iets naar rechts te hellen!
Duidelijk nummer 1, qua beeld en compositie Foto 2 is wel goed uitgevoerd maar qua beeld wat 'gewoner'. Foto 1 is, als je dat zou willen, nog flink aan te passen door bijv. de middenniveaus te knijpen, waardoor je niet alleen meer contrast krijgt maar ook de (fletse) kleuren warmer en krachtiger worden.