Vandaag was natuurlijk een super mooie dag. Dus vroeg uit de veren. Eerst een wandeling gemaakt bij de nieuwkoopse plassen, daarna door naar de kaapse bossen en daarna weer terug naar de surfplas bij vlaardingen. Hierbij een serie van vandaag. Hoop dat jullie ze mooi vinden.
erg mooie serie! foto 3 spreekt mij het meeste aan. ik vind het alleen jammer dat foto 2 in zwart wit is, mag ik vragen waarom je die in zwart wit hebt gemaakt?
channiej_ schreef:erg mooie serie! foto 3 spreekt mij het meeste aan. ik vind het alleen jammer dat foto 2 in zwart wit is, mag ik vragen waarom je die in zwart wit hebt gemaakt?
Natuurlijk mag je dat vragen. Persoonlijk vond ik de kleurenversie niet zo mooi. De zonnestralen kwamen hierop ook minder goed naar voren.
Mooie serie, de Z/W had ik apart geplaatst, steekt wel erg af bij de andere kleurrijke foto's f1 is mijn favoriet door het super strakke water en mooie weerspiegeling
Het is ook al door anderen gezegd, foto 3 vind ik de topper uit deze serie. Foto 1 lijkt (met de nadruk op lijkt) wat scheef te staan, kan ook gezichtsbedrog zijn. In foto 2 zou ik graag wat meer contrast zien. Foto 4 vind ik qua compositie wat minder dan foto 3, en hier lijken de kleuren ook wat te lijden te hebben gehad van tonemapping? Foto 5 en 6 completeren de serie. Foto 8 (ik mis foto 7?), de zwart/wit versie van foto 3, kan het in mijn ogen niet halen bij de kleurenversie.
Krachtige serie, waar voor mij alleen de eerste wat uit de toon valt, deze spreekt me het minste aan qua opbouw en sfeer.
Tweede heeft een sterke sfeer door de lichtstralen, met een aparte en gewaagde omzettingn naar zwartwit met zachte contrasten.
De derde en vierde hebben een warme sfeer, waarbij de opbouw van de derde mij iets krachtiger overkomt.
Bij de vijfde heb je ook een sterk opbouw, en gelaagdheid, de zesde komt wat minder over qua dieptewerking en opbouw.
De laatste is voor mij persoonlijk de sterkste, de omzetting naar zwartwit doet het wonderwel met de slierten sluierbewolking in de lucht. Geeft een beetje bevreemdend gevoel.
Tja de zonsondergang foto's zijn allen wel erg gaaf hoor, de laatste foto in z/w is voor mij een vaag iets. waarom een zonsondergang in z/w??? Gefeliciteerd met je TC!
DJKEVKE schreef:Tja de zonsondergang foto's zijn allen wel erg gaaf hoor, de laatste foto in z/w is voor mij een vaag iets. waarom een zonsondergang in z/w??? Gefeliciteerd met je TC!
Ik heb voor zwart wit gekozen omdat de (zoals Mendel ook al aangeeft) de lucht zo mooi uitkwam. Daarnaast was de zon een beetje uitgebrand. In z/w valt dat minder op.