f1.

f2

Foto's zijn opgeslagen in gewenste formaat, even door de noise reduction en contrast en scherpte een klein tikje gegeven. Geen crops/veranderingen in de uitsnede.
Ik hoor graag wat jullie ervan vinden.
Els

Gemini schreef:De eerste twee had ik ook nog even rechtgezet als ik jou was.

Henry schreef:Plaatje 2 en 3 vind ik te onrustig. Teveel blikvangers c.q. geen goede blikvanger...
In 1 zie je door de mist bijna niet de hoogspanningsmasten. Hier voortaal wel even op letten, want in 2 vind ik dit de foto er niet mooier op maken.

Die kreet komt hier wel vaker voorbij maar hoe doe ik dat? Welk bewerkingsprogramma gebruiken jullie daarvoor?

Gemini schreef:De eerste twee had ik ook nog even rechtgezet als ik jou was.
In de eerste is een mooie sfeer, alleen mis ik een 'blikvanger'. de boot is te onopvallend, die geeft me geen rustpunt in de foot.
Twee vind ik op het onderwerp wat te donker.
Laatste vind ik mooi van kleur, maar het onderwerp ook wat saai.

Onthecountof23 schreef:Tja, die masten staan daar nu eenmaal. Het is erg lastig ze te ontwijken, voor mij hoort het ook een beetje bij die omgeving - en mogen ze daarom ook op mijn foto - maar ik kan me voorstellen dat een ander ze storend vindt.

Gemini schreef:Onthecountof23 schreef:Tja, die masten staan daar nu eenmaal. Het is erg lastig ze te ontwijken, voor mij hoort het ook een beetje bij die omgeving - en mogen ze daarom ook op mijn foto - maar ik kan me voorstellen dat een ander ze storend vindt.
Ik neem aan dat je foto's probeert te maken die ook anderen aanspreken.
Gaat er dus niet om dat die masten daar nu eenmaal staan, of dat de lucht echt bruin was, of dat de achtergrond/omgeving nu eenmaal druk was.
Het gaat erom een mooie/goede/aansprekende foto te maken. Niet elke plek/situatie leent zich voor een mooie foto.

duckie schreef:Ik zie dat het er sinds 2005 in de DPP software zit die jij gebruikt.
http://tinyurl.com/3vxo4lf

sjinouck schreef:.....toch zijn primes een hele goede leerschool, je wordt je bewuster van de compo..(iets waar ik nog met grote regelmaat ook last van heb, compositie is een van de moeilijkste dingen die er zijn..)
Ik probeer uit elk commentaar op mijn foto's mijn leerpunten te pakken.