Winkelen

Foto's die niet goed in een van de andere categorieën zijn te plaatsen.
Plaats reactie
AJL
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Winkelen

Bericht Geplaatst:

Ik ben met Tessa nog eens gaan shooten

De opdracht was : fashion in Tongeren
Vragen zijn :
1) komt fashion hier voldoende over?
2) Komt Fashion in Tongeren hier voldoende over? (wetende dat "Esprit" winkels wel in meerdere steden bestaat maar die verkoopster niet, die staat in Tongeren in de winkel)
Afbeelding
Omhoog Profiel Foto's
Frans
Lid
Lid

Winkelen

Bericht Geplaatst:

Wat betreft kleur, licht en compositie vind ik het een geslaagde foto van "winkelen bij Esprit". De verkoopster heeft
geen contact met de klant terwijl dat andersom wel het geval is. Beetje jammer.
Vind het ook wel een erg moeilijke opdracht. Niet he fashiongedeelte maar wel het in Tongerenstuk.
Grt Frans
Omhoog Profiel Foto's
AJL
Lid
Lid

Re: Winkelen

Bericht Geplaatst:

Dank u Flash voor je uitgebreide reactie :up

Ik heb hier niet de bedoeling om de winkeldekor te vervagen...staat ook te kort op het model hiervoor.
Met die opdracht moogt ge de winkel laten zien dacht ik...khet is allemaal fashion.
Trouwens...mijn f-waarde was niet heel hoog...en ik kon mijn f2.8 niet gebruiken omdat dit een 105mm is...daar had ik hier niet de plaats voor.
Omhoog Profiel Foto's
AJL
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Dank u Mingus
Ik heb mijn model als hoofdonderwerp trachten te fungeren; dus liet ik ze niet beide naar elkaar kijken, zoals bij een dialoog....haar gelaat komt nu meer in beeld dan de verkoopster.
Door dit afgewend gezicht geeft het een "statische" indruk....maar kan een koopster tijdens het kiezen niet naar een ander kleedingsstuk kijken en denken..."daar hangt nog iets moois."
Omhoog Profiel Foto's
Frans
Lid
Lid

Winkelen

Bericht Geplaatst:

Een vraagje AJL
Flashplash en ik reageren. Jij dankt Flashplash.
Vervolgens reageert Mingus. Je dankt Mingus.
Bewuste keuze?
Laatst gewijzigd door Frans op 10 apr 2011 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Omhoog Profiel Foto's
fran
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Belichting is mooi als reportagefoto wel geslaagd al vind ik hem wel druk.

AJL schreef:2) Komt Fashion in Tongeren hier voldoende over? (wetende dat "Esprit" winkels wel in meerdere steden bestaat maar die verkoopster niet, die staat in Tongeren in de winkel)

AJL schreef:Ik heb mijn model als hoofdonderwerp trachten te fungeren; dus liet ik ze niet beide naar elkaar kijken, zoals bij een dialoog....haar gelaat komt nu meer in beeld dan de verkoopster.
Door dit afgewend gezicht geeft het een "statische" indruk....maar kan een koopster tijdens het kiezen niet naar een ander kleedingsstuk kijken en denken..."daar hangt nog iets moois."

Ik moet eerlijk zeggen dat ik jouw verklaringen niet kan rijmen. Je zegt dat de verkoopster representatief zou zijn voor die het winkel in Tongeren maar je laat haar niet de hoofdpersoon zijn :S . Ze ziet er uit als een etalagepop, volkomen uitdrukkingsloos, iets wat je niet bepaald van een verkoopster verwacht.
Een actievere benadering zou mij meer hebben aangesproken. Bvb de verkoopster die een kledingstuk voor het model houdt bij een spiegel en dat de spiegel dan de blik in de winkel weergeeft.
Omhoog Profiel Website Foto's
AJL
Lid
Lid

Re:

Bericht Geplaatst:

Frans schreef:Een vraagje AJL
Flashplash en ik reageren. Jij dankt Flashplash.
Vervolgens reageert Mingus. Je dankt Mingus.
Bewuste keuze?

Nee Frans....flash had gereageerd,....toen ben ik begonnen met typen aan mijn antwoord....en toen ik mijn antwoord postte zag ik dat gij had gereageerd.....maar ik had dar geen bedoeling mee en....op jou reactie heb ik geen verdere toelichting te geven
Dus....niks kwaad hoor :proost
Omhoog Profiel Foto's
AJL
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

@ fran :
1) nee als ik mijn model in fashion fotografeer op de markt in Tongeren is zij ook hoofdpersonage en niet het marktplein of de kerk.
Dus is de verkoopster niet hoofdpersonage maar een locatie.......
2) zij is zo omdat ze die foto mooi vond, op andere foto's vond ze haar mimiek bniet mooi....dus is deze eigenlijk weerhouden.
3) het kledingstuk waar verkoopster en koper over onderhandelen hangt tussen heb in, de verkoopster heeft het vast.
Omhoog Profiel Foto's
Marcel Spijker
Lid
Lid
Contacteer:

Winkelen

Bericht Geplaatst:

Dat was eigenlijk het eerste wat ik mij afvroeg... wie is wie?
Kon niet direct zien wie de verskooster was en wie het model :blush
NuchterJan
Lid
Lid
Contacteer:

Winkelen

Bericht Geplaatst:

Aartsmoelijk, zoniet onmogelijk om in zo'n "drukke" omgeving een goeie onderwerp foto te maken. Al is het wel vrij goed gelukt.
Ik zou niet direct naar bokeh gaan, maar de achtergrond wat onderbelichten (uiteraard in zo'n geval met Photoshop of Paintshop), zodat de drukte van de winkel wat minder doorkomt, maar toch scherp is, maar je modellen direct in het oog springen.
Ik mis wel interactie tussen klant en verkoopster, waardoor het wat geposeerd overkomt.
AJL
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Dank u allen voor de reactie

Ik ga misschien proberen een PS lichtje erop te zetten zodat meer aandacht naar de personen gaat.
Is dat dan beter ?
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Overige foto's”