Waarbij je standpunt bij de eerste plaat zorgt voor het duidelijkste en rustigste overzicht. Scherpte, scherptediepte, belichting en kleuren zien er meer dan verzorgt uit.
Tweede beeld iets onrustiger, door standpunt in verlengde...
Wederom 2 fraaie hoor, eerste is weer bijzonder fraai qua scherpte. De pose van de 2 in de tweede is echt lachwekkend Kwalitatief gezien is dit wel de minder van de 2, zit behoorlijk wat ruis in!
Kijk hier maar eens wat voor foto's er met een D300s i.c.m. een Nikkor 105mm zijn geschoten. (let op: niet alle foto's de er staan zijn met deze combinatie gemaakt. Soms kloppen de tags van een foto niet )
De ruis in foto 2 is, gezien het origineel, zeer waarschijnlijk een verscherpingsartefact. En als dat zo is kun je die met een goede techniek eenvoudig vermijden. Als je me een onverscherpt exemplaar van het origineel bezorgt kan ik: a. mijn vemoeden al of niet bevestigen b. laten zien waar de ruis vandaan komt c. hoe je dat kunt vemijden.
Toegevoegd. Zie nu dat update 2 niet het origineel is van foto 2. Kijk maar naar de spriet die over het lhbeestje loopt.