Roparun 2011

Verslagen, reportage's e.d.
Plaats reactie
drommens
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Roparun 2011

Bericht Geplaatst:

Afbeelding
Canon EOS 50D // 300mm // 1/800 // f/5 // ISO100

Lopers op een heuvel in Noord-Frankrijk op de eerste dag van de Roparun, een non-stop estafetteloop van Parijs naar Rotterdam, die elk jaar miljoenen ophaalt voor ongeneeslijk zieke mensen.

Afbeelding
Canon EOS 50D // 16mm // 1/250 // f/9 // ISO400

Waar het om gaat in de Roparun: mensen helpen door een sportieve prestatie te leveren. Tegelijkertijd is de Roparun voor die hulpbehoevende mensen een dagje uit. Vele ziekenhuizen en ander zorginstellingen gaan met hun patiënten erop uit om de lopers welkom te heten in hun gemeente met als resultaat dit soort korte ontmoetingen.

Afbeelding
Canon EOS 50D // 175mm // 1/800 // F5.6 // ISO400

Een aan de finish viert iedereen op zijn eigen manier het einde van een zware tocht. De een uitbundig...

Afbeelding
Canon EOS 50D // 16mm // 200mm // f/5 // ISO400

...de ander emotioneel, zoals deze deelnemer die eind 2010 te horen kreeg dat hij nog twee maanden te leven had. Hij overwon zijn ziekte echter en liep dit jaar gewoon mee met zijn eigen team. Over prestaties gesproken.
Omhoog Profiel Website Foto's
wilw
Lid
Lid
Contacteer:

Re: Roparun 2011

Bericht Geplaatst:

ben er niet helemaal uit, ik mis denk ik een beetje een samenhang tussen de eerste 2 foto's en de laatste 2 die dit duidelijk wel hebben; het behalen van de finish.
De eerste foto had eigenlijk van ieder andere willekeurige loop kunnen zijn, alhoewel ik 'm qua foto het beste vind (diepte en suggestie van een heuvel door de verloop van scherpte diepte en de "halve' volgende groep en kerktoren)
drommens
Lid
Lid
Contacteer:

Roparun 2011

Bericht Geplaatst:

Dat laatste is ook de reden dat ik de foto in deze serie heb geplaatst. Ik vind het een mooie foto. De rest is meer fotojournalistiek in feite.
kaa
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw

Roparun 2011

Bericht Geplaatst:

Ik vind het een hele mooie serie! Goede foto's met emotie. Ik vind ze zeer sterk. Of ben ik subjectief (mijn vader liep enkele jaren geleden de RopaRun)
Omhoog Profiel Foto's
DJKEVKE
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Roparun 2011

Bericht Geplaatst:

Perfecte serie, een treffende serie die een heel mooi verhaal verteld waar men ook bij stil moet staan in het leven.
Omhoog Profiel Foto's
kolenkid
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw

Roparun 2011

Bericht Geplaatst:

Ik vind het een prachtige reportage
Je geeft de roparun goed weer
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie