Bedankt allen!
@Jo, het was op Cyprus en 's middags kwam altijd de wind aanzetten dus ik moest vroeg mijn bed uit. Af en toe zweven ze even bij de bloemen voordat ze gaan landen of toch naar een andere gaan. Geen idee waarom, misschien ruikt ie dan niet goed genoeg

.
Ik kon kiezen tussen een 150mm f2.8 of een 50mm f2.0 met een 2x teleconverter, wat dus een 100mm f4.0 werd. Ik koos voor het tweede aangezien ik met die combinatie dichterbij kon komen, uit de hand schoot en ik de focus wat fijner vond werken.
Ik stond dus te wachten op zo'n moment. Als je teveel beweegt vliegen ze weg en als je gewoon stil staat en rustige bewegingen maakt vinden ze het niet 'erg' dat je er staat.
Ik stond behoorlijk dichtbij de planten en keek of ik eentje zag zweven. Toen kwam het moment en vloog er een voor mij. Camera had ik van te voren op continuous autofocus gezet aangezien ik niet wist hoeveel hij zou bewegen en zodat de scherpte zo goed mogelijk zat. F4 voor een mooie dof en snelle sluitertijd. Ik gebruikte geen statief aangezien ik vond dat dat mij beperkte. Hiermee bedoel ik dat ik dan niet zo dichtbij mogelijk kon komen en het lastiger bewegen was. Ook raak je dan sneller een tak en vliegen ze weg.
Ik hoop dat je vraag beantwoord is
Ben in ieder geval erg blij dat ik zo vroeg was opgestaan