was alleen nog beter geweest, met een kortere sluitertijd, en diafragma ook twee stops kleiner

Schaeddy schreef:Heel mooiwas alleen nog beter geweest, met een kortere sluitertijd, en diafragma ook twee stops kleiner
![]()

Schaeddy schreef:Volgens mij zie ik nog beweging in de sprietjes![]()
Vleugels achter lijken ook een beetje wazig worden, dus dat ligt volgens mij weer aan het diafragma, gelijk die bol waar de vlinder tegenaan zit (hangt).

najocha schreef:Schaeddy schreef:Volgens mij zie ik nog beweging in de sprietjes![]()
Vleugels achter lijken ook een beetje wazig worden, dus dat ligt volgens mij weer aan het diafragma, gelijk die bol waar de vlinder tegenaan zit (hangt).
Deze opname is vanaf statief genomen.
mijn inziens is het diafragma is in dit geval niet van toepassing , bij macro, is het standpunt ten opzichte van het onderwerp veel belangrijker, dus ik had de camera iets rechter moeten houden ,zeg maar een haakser ten opzichte van de vlinder ,maar is een kwestie van milimeters.......
Gr John

.

Peterr schreef:Hoi John,
leuk dat je ook de weg naar Photodrome hebt gevonden.
Mooie opname van deze prachtige vlinder. Persoonlijk had deze van mij boven ietsje minder ruimte kunnen hebben, on onder iets meer
Zou deze ook graag eens platen, volgend jaar maar eens met Louis contact opnemen
Gr
Peter