"De zee als een rustloze vriendin, geprikkeld door het vuur van de passie, getemperd door de grillen, van maan en zon. De zee, uitgeblust en verlaten, sidderend in eenzaamheid, berustend dat het steeds voorbij zal zijn"
update
Laatst gewijzigd door momentum60 op 04 nov 2008 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik blijf hier een beetje tussen 2 kanten inhangen... aan de ene kant vind ik het minimalistische wel aanspreken, maar ik vind het aan de andere kant toch wel errug wit, zeker met het brede witte kader.
Goed, maar misschien is er nog iets aan de compositie te doen. De horizon ligt extreem laag, maar de mensen staan op 1/3 van links. Door ze ook iets meer naar de rand te brengen wordt het waarschijnlijk nog iets krachtiger.
Ik moest even wennen, maar ik vind 'm toch wel mooi Ook al zou ik 'm wel eens willen zien als je de foto cropt tot net naast de paal links in beeld en dan die mensen die je vaag ziet er ook net af. Zodat de mensen die je duidelijker ziet ook wat meer naar links gaan.
Bedankt voor de reacties en suggesties..... Foto is al wat bijgesneden links. Vind er zelf net genoeg op staan om de aandacht te houden. Wordt anders wel heel leeg..... Het kader heb ik ook in zwart geprobeerd en vond de sfeer op de foto niet ten goede komen. Door het witte kader word je blik toch naar de foto getrokken. En in het algemeen vind ik een kader toch wat toevoegen.. Björn: op dit forum is ook een topic over o.a. de beoordeling van een foto. Mi hoef je een titel niet letterlijk te nemen: je kunt in dit geval ook denken aan "....een zee van rust" Door de overdaad van "niks"en wit is de sfeer van de foto vrij rustig te noemn... Interpreteer zoals je wilt.... Vin1 en rinso: is een mogelijkheid; zal eens kijken....
Nu ik 'm zo zie, moet ik toch zeggen dat ik de eerste toch sterker vind. Reden: De mensen zijn nu te aanwezig en het verband van het pano zicht is weg. En een groot detail vind ik zelf. Aan de onderkant mis je een stukje. Daardoor oogt het stukje zee minder spannend.
Misschien de originele houden, alleen die paaltjes en mensen weg shoppen links op de foto. Zodat je alleen de mensen overhoudt waar het om gaat? Is weer een idee hoor? Of misschien die hele kleine mensen laten voor de diepte en spanning en die palen weg halen. Want op zich is het misschien wel leuk om dat stel in de verte er ook op te houden.
Weet niet zo goed of ik de foto nou echt mooi vind.. iniedergeval wel leuk bedacht. Misschien een beetje veel wit, maar daar zit ook wel weer wat moois in. Al met al, het zou niet mijn keuze zijn maar toch een aardig plaatje.
Een foto moet je "pakken" of niet...... Denk dat ik hem de volgende keer ook zo zou doen. Zou deze denk ik ook niet anders kunnen.... Dank je Akira, Ayla, Sann en vin1 voor jullie meningen en suggesties.
Ik blijf het toch wel wat vinden hoor. Misschien juist door de witte lucht. En afgeweken van de regels zoals de gulde snede. Te veel wit genomen van de lucht waar niks te zien is. Maar toch werkt het voor mij wel. Dus regeltjes hoeven niet altijd nagevolgd te worden. Als je maar bewust die keuze maakt. En dat is in dit geval gebeurd
Vin1: tsja die regeltjes... Het oog laat zich niet bedriegen; denk trouwens wel dat die regels gebaseerd zijn op wat het oog denkt te zien en wat jij denkt te zien....Zo kun je een hele mooie rechte horizon hebben maar het oog ziet de foto toch scheef.... pafeme, dank je. die borden zijn waarschuwingsborden om niet te zwemmen bij de ribben of pieren....