Ballonnenvogel

Foto's die niet goed in een van de andere categorieën zijn te plaatsen.
Plaats reactie
Papitor
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man

Ballonnenvogel

Bericht Geplaatst:

Bij deze als beloofd een drietal foto's van een ballonnenvogel, ik ben ballonartiest van beroep en ben gaan fotograferen om mijn eigen designs op een mooie manier vast te kunnen leggen. Een van mijn favorieten is deze vogel, nog gemaakt met mijn 450D met kitlens in combinatie met een kleine set van 2 falcon-eyes continu lampen met softboxen (inmiddels heb ik ook een grotere set aangeschaft met 5 fittingen per softbox), als achtergrond gebruik ik rolgordijnen van Ikea.

Ik hoor natuurlijk graag jullie opmerkingen en kritiek :)

Foto 1:

Afbeelding

Foto 2:

Afbeelding

Foto 3:

Afbeelding
Omhoog Profiel Foto's
Schaeddy
Lid
Lid

Re: Ballonnenvogel

Bericht Geplaatst:

Vooral vogel 3 is knap in beeld gebracht :up
Petje af, voor deze kunstwerken :chapeau
Omhoog Profiel Foto's
Mendel
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Erg mooi te zien, zowel de kunstwerken die me verrassen en mijn bewondering oogsten. Maar ook deze foto's an sich, die je zeer goed verlicht en belicht hebt, waardoor de foto's zelf meerwaarde hebben.
Omhoog Profiel Website Foto's
AmyLee
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw

Bericht Geplaatst:

Wat een aparte serie, heel netjes uitgevoerd :upc
In de tweede mis ik de scherpte op het oog (zelfs bij een ballonvogel is dat volgens mij belangrijk :D )
De laatste is echt :super
Omhoog Profiel Foto's
Peter
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Ballonnenvogel

Bericht Geplaatst:

Wat leuk.
Ik heb met bewondering zitten kijken en vind ook dat zowel het ballonnen-, als het fotowerk je goed afgaat :up

Voorkeur voor #3.
Omhoog Profiel Foto's
jeroenk
Lid
Lid

Ballonnenvogel

Bericht Geplaatst:

Mooi hoor...dubbel creatief...de derde is helemaal goed...! Spannende compositie...mooie kleuren...en goede scherpte..!

De eerste twee zijn mooie creaties, maar wat "saaiere" foto's, alhoewel inderdaad netjes belicht.

Snap nu ook je vraag over de witte achtergrond...maar helemaal wit zou hier niet echt bij passen denk ik...

PS...Ik laat de foto net aan mijn vrouw zien...en die deed...."Whaauw...dat moet hij gaan verkopen (de beelden). Op groot formaat is dat toch prachtig voor een kinderkamer..."

Ik zeg...doen, want volgens mij zou hier echt een markt voor zijn, voor goed uitgewerkte plaatjes als de derde.
Omhoog Profiel Foto's
Papitor
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Dank voor alle positieve reakties, en fijn om te horen dat het fotografisch best in orde is. De eerste 2 plaatjes zijn inderdaad een stuk saaier, deze heb ik gemaakt voor een wedstrijd waarbij de voorwaarde was dat er minimaal 75% van de blauwe kleur gebruikt moest worden, dat is best een beperking.

Het derde plaatje heeft ook mijn voorkeur, meer een scene-setting dan alleen een ballonfiguur. Ik begin wel een aardige collectie op te bouwen, maar word ook steeds kritischer. Zowel op het ballonfiguur als foto-technisch. Zodoende blijven er geen tientallen over als ik een selectie maak, maar wel genoeg voor een serie.

Het hele proces, van het ontwerpen en maken van een complexer ballonfiguur en het maken van de foto's neemt soms 4,6,8 of meer uren in beslag.

Ik heb wel eens met deze gedachte gespeeld om de mooiste foto's in te lijsten en te kijken of er een leuke plek is om te exposeren, en wellicht te verkopen. Wie weet komt dat er dan nog eens van.
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Overige foto's”