libelle's

De kriebelende kruipertjes
Plaats reactie
OR3iT
Lid
Lid

libelle's

Bericht Geplaatst:

2 verschillende libelle's,
hier zit helaas een grassprietje voor
Afbeelding
en bij deze vond ik het toch vrij lastig om m vliegend te fotograferen, polarisatiefilter was mooier geweest, ik weet alleen niet of dat mn sluitertijd ten goede was gekomen, denk t niet.
Afbeelding
alle reacties weer welkom :)
Omhoog Profiel Foto's
Tony
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: libelle's

Bericht Geplaatst:

het grassprietje stoort me niet echt vind de eerste de beste. :up de tweede is knap vast gelegd maar kan me niet zo bekoren. zit ook een vreemd streepje/plekje links onder de libel
Omhoog Profiel Website Foto's
Mendel
Lid
Lid
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Eerste ragscherp met sprekende contrasten die het beeld leven en pit geeft, steekt goed af tegen groen van het landschap. Bij dit soort platen probeer ik meestal loodrecht op de libel te zitten, zodat lijf en kop in scherptediepte vallen, geeft net wat meer persoonlijkheid vindt ik zelf.

Tweede is er eentje van veel geduld, en heel veel missers :) Met 1/250 kom je denk ik gewoon wat snelheid te kort nog...
Omhoog Profiel Website Foto's
Guppy
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw

Bericht Geplaatst:

Mooie kleuren in de eerste, maar ben het eens met Mendel over de scherptediepte.

De tweede, knap dat je de llibelle er al zo op hebt gekregen. Heb het ook geprobeerd, maar ik heb te weinig geduld en inderdaad alleen maar missers. Ga het volgende zomer weer proberen :D
Omhoog Profiel Foto's
OR3iT
Lid
Lid

libelle's

Bericht Geplaatst:

Dank voor julie reacties, vind zelf de eerste ook het mooist, loodrecht erop zitten was idd nog beter geweest. 2e. beeld is idd niet zo intressant, vond t wel leuk dat ik is eentje redelijk vliegend erop had gekregen:) groetjes.
Omhoog Profiel Foto's
cookiemonster71
Lid
Lid
Geslacht: Man

libelle's

Bericht Geplaatst:

Eerste foto is inderdaad de beste, hoewel ik de prestatie bij foto 2 ook enorm kan waarderen. Het is niet zo dat je dit ff'tjes doet.
Bij foto 1 is het alleen jammer dat je geen juist standpunt hebt kunnen innemen waardoor het kopje juist buiten het scherptegebied is gevallen.

Grt Roger
Omhoog Profiel Foto's
Plaats reactie

Terug naar “Insecten”