Dit is geen discussie tussen mac en PC. Ik wil graag een snellere computer, mijn laptop wordt steeds trager, formateren is precies 2 weken effectief. Uit de testen komt hij te traag uit voor wat er in zit. Hij is alweer 3 jaar oud dus is wel logisch dat je dan weer achter loopt natuurlijk.
Nu wil ik een PC/MAC gaan aanschaffen. Mijn broer rade mij een Macmini aan, maar die zijn in vergelijking met een PC en ook met de gewone Mac best traag, 2,5 duocore is niet echt hogere wiskunde, zeker niet voor een prijsje van 800 euro. Dit terwijl een vergelijkbare pc een 400 euro kost.
IK ben het met die pentiums helemaal kwijt, vroeger had een computer gewoon een snelheid, maar nu heb je duo core I3, I5 I7 het begint met te duizelen.
Wat moet ik nu hebben? de PC/Mac zal voor 90% enkel voor fotografie worden gebruikt. Hij komt op mijn bureau, en mijn laptop in de woonkamer. Dus wat voor computer heb ik nu nodig om op een redelijk snelle wijze met foto's aan de slag te kunnen. Waar begint het bruikbare nu? Ik overweeg een 2de hands mac, of toch een PC.
MIjn budget is niet mega hoog, maar heb nog niks vast gesteld. Ik denk aan ca 4/500 voor de kast alleen?