De boot staat er lekker duidelijk en helder op. Het opspattende water geeft er een lekker stormachtig sfeertje aan. Ik zou de boot alleen iets meer uit het midden plaatsen en in dit geval niets meer naar links!
Stormachtige plaat, met een mooi beeld waar deze dappere mensen de barre elementen trotseren. Goede scherpte bij 1/160 op 200mm, en dat terwijl de wind ook met je camera aan de haal wil gaan. Het schuim en de golven geven veel sfeer, en past ook bij de wind en de hagel die nu buiten tekeer gaat hier.
Moet echter een tegengesteld standpunt innemen dan mijn voorgangers. Zou persoonlijk geen contrast toevoegen, beeld is zo fris en natuurlijk en komt mij over zoals het werkelijk was. Contrast zou mischien meer pit, en het meer 'cinematisch' maken, maar dit is zo toch een fijn reeel beeld.
Onderste golven zijn juist woest, en geven meer de intensiteit van de storm weer, en zou ik er zeker aan laten zitten.
Compositie is voor mij ook goed, boot ligt namelijk niet precies 'doods' in het midden.
De "ruige" zee en de boot staan er goed op
Met een heel klein beetje naverscherpen komt het water nog mooier uit de verf. Je ziet dan echt de waterdruppels spetteren.