Vespa

Auto's, fietsen, vliegtuigen, boten... Noem maar op. Je kan ze hier plaatsen
Plaats reactie
Industrial63
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Vespa

Bericht Geplaatst:

Afbeelding

Eigenlijk probeerseltje om van een vlak (zon)belichte plaat even iets anders te maken
Het orgineel voor diegenen die zich dat afvragen , die halo's van de 1e zijn door het snelle editen , wou alleen eens even kijken hoe het totaaleffect zou overkomen.heb m ff snel gedaan vlak voorsta ik naar m'n werk moest.... :blush
Afbeelding
de 0 EV
Omhoog Profiel Website Foto's
Wim
Lid
Lid

Vespa

Bericht Geplaatst:

ik vind die bewerkingstijl van je gewoon mooi.
geeft iets extra's aan de foto.
Omhoog Profiel Foto's
Bas
Lid
Lid

Re: Vespa

Bericht Geplaatst:

Mooi om te zien hoe de plaat totaal verandert, maar het voegt wel wat toe! :)
Omhoog Profiel Foto's
Bas
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Wat doe je eigenlijk als je bewerkt? Welke stappen? :)
Omhoog Profiel Foto's
Martinvh
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

BasCHC schreef:Wat doe je eigenlijk als je bewerkt? Welke stappen? :)
Industrial is niet meer online, dus ik zal in het kort posten wat ik denk dat hij doet.
( mocht dit niet kloppen, dan zal hij dat vast later wel aangeven :D )

In eerste instantie worden er meerdere opnames gemaakt (3,5,7) met in het midden de 0.
Bij 3 opnames is foto 2 de 0 waarin de belichting correct is. foto 1 is onder belicht en foto 3 overbelicht. 5 of 7 stappen zorgen voor meer gradaties in de over en onderbelichting.

Deze foto's worden is een HDR programma (waarschijnlijk PhotoMatix) geladen en aldaar samen gevoegd tot HDR beeld.
Hierna zal hij dmv tonemapping de foto naar smaak maken.

En als laatst komt (althans dat doe ik altijd bij HDR foto's ) waarschijnlijk het fine-tunen in Photoshop waar je om een voorbeeldje te noemen enkel bepaalde delen qua saturatie kunt verhogen dmv laagmaskers e.d.

@Industrial,.. Erg mooi weer :up
Twijfel een beetje over dat kleine stukje vh schuine muurtje wat er links onder nog net op staat,.. maar anders komt de scooter weer zo kort op de zijkant :blush
Bas
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Bedankt! Ga het ook es proberen :)
Omhoog Profiel Foto's
Industrial63
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Martinvh schreef:
BasCHC schreef:Wat doe je eigenlijk als je bewerkt? Welke stappen? :)
Industrial is niet meer online, dus ik zal in het kort posten wat ik denk dat hij doet.
( mocht dit niet kloppen, dan zal hij dat vast later wel aangeven :D )
Haha , prachtig....aangezien ik nooit locaties prijsgeef en de manier van nabewerken gaat men nu al bedenken hoe ik dat doe.
Meerdere belichtingsstappen , gebruik van (meestal) Photomatix en Photoshop zit je natuurlijk altijd goed.... :zoek
Martinvh
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Haha , prachtig....aangezien ik nooit locaties prijsgeef en de manier van nabewerken gaat men nu al bedenken hoe ik dat doe.
Meerdere belichtingsstappen , gebruik van (meestal) Photomatix en Photoshop zit je natuurlijk altijd goed.... :zoek
I know Industrial ;)

Juist omdat ik weet dat je dat liever niet compleet prijs geeft (zelfde als ik mijn exacte bewerkingen voor retouch bvb liever niet ga posten,.. enkel globaal) wilde ik de jongen iig een zetje in de goede richting geven.
Omdat de jongen net begint (en dat bedoel ik niet lullig !!) dit wss al een aardige hoop info in één keer ;)

-edit-
Het is overigens niet dat ik niet wil dat men "weet" hoe ik iets doe en dan men het dan na gaat proberen te doen hoor.
ik ben van mening dan je om goed te kunnen nabewerken je de programma's ansich moet kennen, je moet weten wat wat doet, en welk effect het heeft als je aan een schuifje trekt.
Leer goed alle (of zoveel mogelijk) van de mogelijkheden van Photoshop/lightroom/photomatix e.d. en je zult zien dat wanneer je een foto ziet je jezelf niet afvraagt "hoe" dat gemaakt is, maar dat je in je hoofd al gaat zitten kijken wat voor stappen ervoor nodig zijn.

Al met al, bedoel ik met bovenstaande dat je niet alleen "een maniertje" moet willen weten om bvb een huid te retouchen,.. maar dat je in je hoofd kunt bedenken welke tools je voor bepaalde bewerkingen op de huid nodig gaat hebben.
jeroenk
Lid
Lid

Vespa

Bericht Geplaatst:

Geslaagd experiment :)
Omhoog Profiel Foto's
Gotchas
Lid
Lid
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Leuk om het verschil te zien, je hebt er mijns inziens toch echt een betere plaat van gemaakt met je bewerking ondanks de snelle edit :D
Plaats reactie

Terug naar “Transport”