https://www.cameranu.nl/nl/strobe-flash ... 24_220114/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ziet er op het eerste gezicht goed uit. Maar zijn deze sets ook geschikt voor macrofotografie?

Ik wil juist van dit gedoe af. En op zoek naar een kant en klare oplossing kwam ik de producten van Gary Fong tegen. Kan alleen nergens iets erover vinden mbt macrofotografie.Peteralexander schreef:Net zo lang tissue laagjes / papieren zakdoekstukken voorbinden tot het effect bereikt is?

Macroflitser heb ik gehad, maar die flitsen alles plat en dood. Bovendien vind ik het licht erg kil.sjinouck schreef:heb er wel eens over gelezen, heb er zelf echter geen ervaring mee.. mss is een macro-flitser iets? kweet alleen niet hoe duur die zijn, maar ik denk dat je met een macro-flitser ook heel creatief bezig kunt zijn

Ik ga 2 externe sb700 flitsers gebruiken Frans. Los van de camera. Tot nu toe is het licht veel te hard en te vlak naar smaak. Ik hoop eigenlijk dat deze light-sfere's het licht aanzienlijk mooier en zachter maken.Frans schreef:als je het hebt over echte macrfotografie (1:1) dan vraag ik me af of je veel lichtobrengst op je onderwerp zult krijgen van zo'n bulb op je flitser.
heb je een ringflitser gehad?

Er zitten fraaie platen tussen, maar ik vraag me af hoeveel foto's er lukken van datgene dat hij schiet.Henry schreef:De dude maakt geweldig mooie foto's

Klopt, dit zijn close-ups. Macro is vanaf 1;1 en zulke foto's vind je bijna niet op dit forum.Frans schreef:blommetjes mooi verlicht.
maar dit is natuurlijk geen macro.

Met de flitser op de camera heb je denk ik gelijk, puur omdat er niet genoeg licht bij het onderwerp komt. Maar met 2 losse flitsers ben ik er bijna zeker van dat het wel gaat lukken.Frans schreef:je vraagstelling was of de set geschikt was voor macrofotografie.
daar heb ik nog steeds twijfel over.
1:1 macro's komen hier redelijk vaak voorbij op het forum.